آشنایی با معروف ترین مکان های دیدنی بوینس آیرس

به گزارش مجله سلو بلاگ، بوینس آیرس به پاریس آمریکای شمالی شهرت دارد. اما با این حال، همچنان مقصد گردشگری با بودجه مالی معقول، بسیار دیدنی و با ارزش محسوب می گردد. جالب است بدانید بعضی از معروف ترین مکان های دیدنی بوینس آیرس کاملا رایگان هستند. با ما در مقاله دیدنی های معروف بوینس آیرس همراه شوید تا شما را با بهترین جاذبه های گردشگری بوینس آیرس آشنا کنیم.

آشنایی با معروف ترین مکان های دیدنی بوینس آیرس

فهرست مطالب

گورستان رکولتابازار سنتی سن تلموکاخ کاسا روسادامنطقه حفاظت شده Reserva Ecologicaتور منتسب به پاپ (Papal tour)لا بوکا (La Boca)موزه ملی هنرهای زیبا

گورستان رکولتا

گورستان رکولتا در حالیکه آرامگاه شخصیت های بلندمرتبه آرژانیتی است که در مقبره هایی عظیم و مرمرین قرار گرفته اند، مقبره اوا پرون را نیز در خود جای داده که با نام زمان دوشیزگی خود یعنی ادروارته دفن شده است. مقبره خانوادگی ادوارته در نزدیکی درب ورودی آرامگاه بوده و دسترسی راحتی دارد. اما، راهروی بسیار باریک ورودی که تنها یک نفر می تواند از آن عبور کند، بقدری تنگ است که عکاسی کردن از مقبره را بسیار سخت و تقریبا ناممکن می نماید؛ مگر اینکه لنز دوربین واید را به همراه داشته باشید.

در جهت این مورد از دیدنی های معروف بوینس آیرس می توانید برای دیدن مجسمه پسر به خواب فرو رفته با شمایل فرشته توقف کنید که ذهن هر بازدیدنماینده ای را درگیر خود می نماید. همچنین، می توانید سراغ ساکن دیگر گورستان رکولتا یعنی روفینا (Rufina Cambaceres) را بگیرید؛ کسی که به باز کردن درب تابوت خود شهرت دارد.

روایتی افسانه ای در پس این مقبره وجود دارد که می گوید روفلینا بدلیل تشخیص اشتباه پزشکان در خصوص شرایط بیماری کاتالپسی (جمود عضلات)، زنده دفن شد و چندین روز بعد صدای داد و فریاد وی از داخل گور شنیده می شد که نشان از به هوش آمدن او داشتند. اما، تا گورکن ها به فریاد او برسند، او دیگر مرده بود و این بار برای همواره.

بیشتر بخوانیدقبرستان ریوکولتا بوینس آیرس | گردشگری وحشت در آرژانتین

بازار سنتی سن تلمو

هر یکشنبه بین ساعت 10 صبح تا 17، یک رویداد مهم در این شهر شکل می گیرد که از دست دادنش درست نیست. این رویداد برپایی بازار سنتی سن تلمو در پلازا دورگو است. این بازار از سال 1970 میلادی تا به امروز به عنوان عمده ترین بازار عتیقه فروشی در پایتخت آرژانتین فعالیت می نماید. در همین بازار بود که در خلال دوران رکود دهه های هشتاد و نود میلادی، اعضای جوان خانواده های متمول نقره هایی که جز میراث خانوادگی بودند را در معاملات و حراجی ها به فروش می رساندند.

در حال حاضر، یک بازار مسقف تکاپوی این معاملات و حراجی ها را از بازار سنتی سن تلمو ربوده و در خود جای داده است و هرگونه معامله ای باید در مغازه های سرپوشیده این بازار شکل بگیرد. این حراجی های نقره در کنار غرفه های غذاهای خیابانی، غرفه های فروش محصولات ارگانیک، غرفه های فروش کتابهای دست دوم، کیوسکهای تلفن همراه، پیشخوانهای فروش نوشیدنی و فروشندگان دوره گرد فعالیت می نمایند.

اما، دلیل اصلی گردهمایی گردشگران در این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری بوینس آیرس، تماشا، تحسین و تشویق رقصندگان تانگو است؛ نمایشی که در آن رقصندگان جوان و مسن که همگی بسیار برازنده نیز هستند، تماشاگران را مسحور هنر خود می نمایند.

کاخ کاسا روسادا

کاخ صورتی رنگ مشهور ریاست جمهوری یعنی کاسا روسادا در قلب میدان مرکزی بوینس آیرس واقع شد. نام این کاخ برگرفته از تاریخ اولین انقلاب پیروز در آمریکای جنوبی بوده که پایان به استقلال این قاره منجر شد.

اغلب بازدیدنمایندگان تنها به عکس دریافت از نمای بیرونی این مورد از بازار سنتی سن تلمو اکتفا می نمایند اما، اگر در روزهای شنبه و یکشنبه به این کاخ بروید، می توانید از داخل بنا نیز بطور رایگان بازدید داشته باشید. این نکته را از قلم نیاندازید که برای بازدید از داخل کاخ احتیاج است تا پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

اولین سالنی که برای ورود به کاخ در آن قدم می گذارید، سالن پذیرش است. این سالن در حال حاضر میزبان گالری میهن پرستان (Gallery of Patriots) بوده و پرتره هایی از شخصیتهای سیاسی مهم آمریکای لاتین را در خود جای داد. در سمت راست سالن، کلیسای کوچک، محراب مریم مقدس و همچنین ایوانی را مشاهده می کنید که میراث به یادگار مانده از جنگ فالکلند و مالویناس در آنجا نگهداری می گردد.

در سمت چپ، حیاط مملو از درختان نخل قرار گرفته است که به تالار افتخارات منتهی می گردد که تندیس شخصیتهای تاثیرگذار و قهرمانان ملی را در خود جای داد. درب دیگر آن به ایوان عظیم جلوی کاخ گگردده می گردد. اگر خوش شانس باشید، می توانید در زمان بازدید خود از این مورد از معروف ترین مکان های دیدنی بوینس آیرس، از سوئیت زیبای ریاست جمهوری در طبقه اول نیز دیدن کنید که درب آن معمولا به روی عموم مردم گگردده نیست.

منطقه حفاظت شده Reserva Ecologica

ممکن است روزهای زیادی را در بوینس آیرس سپری کنید اما، هرگز از وجود ریو دلا پلاتا خبر نداشته باشید. Reserva Ecologica Costanera Sur که احتمالا با ارزش ترین منطقه حفاظت شده دنیا محسوب می گردد، درست بین گرانترین املاک و مستغلات جای گرفته و مکان مورد علاقه دوچرخه سواران، کوهنوردان و افرادی است که دوست دارند ساعتها به تماشای زندگی پرندگان بنشینند. می توانید یک روز خود را به قدم زدن در محوطه 22 کیلومتری این منطقه اختصاص دهید یا برای تجربه یک پیک نیک دل انگیز به کنار رودخانه ریو دلا پلاتا بروید.

گرچه که آب رسوبی قهوه ای رنگ این رودخانه چندان دلنشین به نظر نمی رسد اما، بدلیل نداشتن جزر و مد و عمق کم، می توانید تا طول 300 متر داخل این رودخانه شوید و همچنان آب تا زیر زانوهایتان باشد. تمام این ویژگی ها این مکان را تبدیل به یکی از دیدنی های معروف بوینس آیرس نموده اند.

تور منتسب به پاپ (Papal tour)

پاپ فرانسیس مایه افتخار و مباهات اهالی بومی بوینس آیرس است، بنابراین هیچ جای تعجب ندارد که نه تنها یک، بلکه دو تور منتسب به پاپ یا همان تور پاپال در زادگاه وی برای گردشگران آماده شده که هردو تور نیز رایگان هستند.

تور صمیمی و محبت آمیز (یک ساعت و نیم) پیاده روی در فلورس، مکانی که پاپ کودکی خود را در آنجا سپری نموده است، از کلیسای سن خوزه آغاز می گردد؛ کلیسایی که پذیرای خورخه برگولیوی هفده ساله برای اجرای مراسم آیین توبه و اعتراف بود. در ادامه این تور به خانه ساده و متواضعانه ای می رسیم که محل تولد پاپ بوده و او دوران کودکی و همچنین دوران تحصیل در مقطع ابتدایی را در آنجا گذراند و در سرانجام تور را با بازدید از خانه دیگری که پاپ دوران عظیمسالی خود را در آنجا سپری کرد، به اتمام می رسانیم.

تور دوم طولانی تر است و یک جهت 3 ساعته را با اتوبوس طی می کنید. در اینجا گردش را با بازدید از کلیسای جامع متروپولیتن آغاز کنید؛ کلیسایی که در آن جشن گرفته می گردد. این تور شما را به گردش در مدرسه علوم دینی که پاپ فرانسیس در آن شرکت نموده و همچنین محراب مریم مقدس می برد که پاپ مردم را به ستایش و عبادت او تشویق می نماید.

لا بوکا (La Boca)

در نزدیکی باشگاه فوتبال مارادونا یعنی بوکاجونیورز، لا بوکا قرار گرفته است که به عنوان اولین و قدیمی ترین بندر بوینس آیرس شناخته می گردد. هرچند در دهه های هشتاد و نود میلادی به این بندر توجه و رسیدگی کافی نشده بود، اما پس از آن دوباره شکوه و زیبایی خود را بدست آورد.

در لا بوکا هیچ آیتم مصنوعی یا ظریفی وجود ندارد؛ دیوارهایی با رنگهای روشن و درخشان، مجسمه های کاریکاتوری، مردمانی که شما را به فروشگاه های پاپیه ماشه خود دعوت می نمایند و نقاشی های گرافیتی روی دیوارها که همه جا به چشم می آیند. همه اینها در کنار هم منظره جالب و دیدنی را ایجاد نموده اند. خیابانهای لا بوکا همچون یک گالری هنرهای نمایشی زنده در قرن بیست و یک می ماند و هیچکس نباید بوینس آیرس را بدون بازدید از این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری بوینس آیرس ترک کند.

بیشتر بخوانیددیدنی های آرژانتین | محله رنگارنگ لابوکا در سرزمین نقره ها

موزه ملی هنرهای زیبا

هر موزه ای که امکان بازدید رایگان را برای شما فراهم نموده باشد، یک امتیاز برای سفرتان بشمار می رود. این تور 4 روز در هفته ارائه می گردد و راهنمایان این تور همگی حرفه ای و دارای دانش و اطلاعات بسیار زیاد هستند و شما را شیفته تور خود خواهند کرد. هرچند این موزه میزبان آثار هنرمندان عظیمی همچون مودیلیانی، ال گرکو، فرانسیسکو گویا، پیکاسو و رودین است، اما جاذبه اصلی آن گنجینه ارزشمندی از آثار آرژانتینی هست. این مورد از معروف ترین مکان های دیدنی بوینس آیرس هر روز تا ساعت 20:30 پذیرای بازدیدنمایندگان خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21279

به "آشنایی با معروف ترین مکان های دیدنی بوینس آیرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معروف ترین مکان های دیدنی بوینس آیرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید