اربعین پژوهی را باید به عنوان یک علم دنبال کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از منظرهای مختلف علمی باید به اربعین پرداخت و حوزه اربعین پژوهی را به عنوان حوزه زنده علمی دنبال کرد.

اربعین پژوهی را باید به عنوان یک علم دنبال کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران،وحید شالچی، معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست همایش بین المللی اربعین که صبح امروز در دانشگاه علامه برگزار گردید، در جمع اساتید دانشگاه های کربلا گفت: این کنفرانس با حمایت وزارت علوم انجام شده و سومین کنفرانسی است که در دنیا اسلام در دانشگاه ها اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: تحمیل تحولات فرهنگی و تاریخی ایران بدون رجوع به فرهنگ عاشورا ممکن نیست و روحیه عدالتخواهی ایران و خیلی از کشور های دیگر وامدار عاشورا است. خوشبختانه بعد از سقوط صدام حسین اربعین احیا شده است. از منظرها مختلف علمی باید به آن پرداخت و حوزه اربعین پژوهی را به عنوان حوزه زنده علمی دنبال کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علامه اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که این راستا را ادامه دهیم تا کنون 180 مقاله به دست دبیرخانه همایش رسیده است و 135 مقاله پذیرفته و از این تعداد برای 35 مقاله فرصت ارائه داده شده است. اما تمام مقالات در دسترس برای مطالعه خواهد بود و از درون زیست دنیا تشیع باید کار های علمی برای اربعین انجام گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8909

به "اربعین پژوهی را باید به عنوان یک علم دنبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اربعین پژوهی را باید به عنوان یک علم دنبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید