انیماتور برنده 3 جایزه اسکار درگذشت

به گزارش مجله سلو بلاگ، ریچارد ویلیامز انیماتور معروف فیلم راجر رابیت و دو قسمت از فیلم پلنگ صورتی در سن 86 سالگی درگذشت.

انیماتور برنده 3 جایزه اسکار درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، ریچارد ویلیامز که متولد شهر تورنتو کانادا بود و در دهه 1950 میلادی به انگلیس مهاجرت کرد بیشتر برای کار روی فیلم-انیمیشن چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟ محصول سال 1988 و همچنین دو قسمت آخر از فیلم پلنگ صورتی شناخته شده است.

چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟ ترکیبی از انیمیشن دستی و فیلم است که بازیگران معروفی همچون باب هاسکینز، چارلز فلیشر، کریستوفر لوی، کاتلین ترنر وجوانا کسیدی در آن بازی نموده اند. فیلم را رابرت زمه کیس کارگردانی نموده و ساخت بخش انیمیشن آن بر عهده ریچارد ویلیامز بوده است.

این فیلم-انیمیشن پیروز به کسب سه جایزه اسکار بهترین تدوین تصویر، تدوین صدا و جلوه های ویژه بصری شد و ریچارد ویلیامز نیز برای آن یک جایزه اسکار افتخاری کارگردانی انیمیشن دریافت کرد.

ویلیامز در طول دوران فعالیت هنری خود در مجموع پیروز به کسب سه جایزه اسکار، سه جایزه آموزشگاه فیلم بریتانیا (بفتا) و بیش از 250 جایزه بین المللی شده است. وی در 50 سال گذشته یکی از نوآوران واقعی در عرصه پویانمایی بوده که میان عصر طلایی انیمیشن های دستی و انیمیشن های جدید کامپیوتری پیوند برقرار کرد و مهم تر آن که دانش خود را به نسل جدیدی از انیماتورها منتقل نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7409

به "انیماتور برنده 3 جایزه اسکار درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیماتور برنده 3 جایزه اسکار درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید