آنالیز بافت تاریخی گرگان برای پیشگیری از آتش سوزی

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان (استرآباد) گفت: با همکاری سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان آثار بافت تاریخی گرگان برای پیشگیری از آتش سوزی و مخاطرات آن مورد بازدید و آنالیز نهاده شد.

آنالیز بافت تاریخی گرگان برای پیشگیری از آتش سوزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، عالیه ملک شاهکویی امروز سه شنبه 26 آذر 98 در بازدید از بافت تاریخی گرگان گفت: حفاظت از بناهای بافت به دلیل دارا بودن ارزش های فرهنگی تاریخی امری لازم است و یکی از بخش های مهم در این حوزه حفاظت در برابر پیشگیری از آتش سوزی و مخاطرات آن است.

او خاطر نشان کرد: در این بازدید با آنالیز بناها و معابر بافت به الزامات مربوط به حفاظت هر اثر و راهکارهای خدمات رسانی در مواقع بحران در معابر کم عرض و طولانی آن اشاره شد.

مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان اضافه نمود: برای اجرایی نمودن راهکارهای خدمات رسانی و پشتیبانی از گذرها در مواقع آتش سوزی، همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی ازجمله شهرداری، آب و فاضلاب، آب منطقه ای و... لازم و لازم است.

او توضیح داد: یکی از الزاماتی که در این بازدید مورد آنالیز نهاده شد تجهیز آثار تاریخی این بافت ارزشمند به سیستم اعلام و اطفای حریق بود.

بافت تاریخی گرگان (استرآباد) در سال 1310 به شماره 41 به عنوان اولین بافت تاریخی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که دارای بیش از 500 بنای تاریخی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11471

به "آنالیز بافت تاریخی گرگان برای پیشگیری از آتش سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز بافت تاریخی گرگان برای پیشگیری از آتش سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید