بهترین روش تشخیص زود هنگام سرطان سینه

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک متخصص زنان و زایمان گفت: سرطان سینه شایع ترین سرطان در زنان است که در دهه پنجم تا ششم زندگیشان بیشترین شیوع را دارد.

بهترین روش تشخیص زود هنگام سرطان سینه

مهراندخت نکاوند متخصص زنان و زایمان در گفت وگو با خبرنگار درباره تاثیر غربالگری بر تشخیص زودهنگام سرطان سینه اظهار کرد: خوابیدن بطور مداوم در مکانی با چراغ هاى روشن و کار کردن های طولانی مدت بدون استراحت مى تواند موجب افزایش خطر بیمارى قلبى، افسردگى و سرطان سینه در زنان گردد.

او ادامه داد: در این میان عارضه سرطان سینه را می توان شایع ترین سرطان در زنان دانست که در دهه پنجم تا ششم زندگیشان بیشترین شیوع را دارد.

نکاوند توضیح داد: امروزه به دلیل پیشرفت علم در سراسر جهان روش هاى زیادی برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه وجود دارد که در این بین بهترین آن ها روش غربالگرى است که تقریبا باید از سنین 20 سالگى این کار را انجام داد.

او گفت: زنان باید ماهانه بعد از تمام شدن قاعدگی شان سینه های خود را معاینه نمایند و علاوه بر آن سالى یکبار حتما به یک پزشک متخصص براى معاینه مراجعه نمایند. زنان از سن 40 سالگی به بعد نیز باید ماموگرافی انجام دهند.

متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: در زنانى که سابقه سرطان سینه در بستگان درجه اول، آن ها وجود دارد در صورت تابیده شدن اشعه به سینه آن ها باید غربالگری زودتر و با دقت بیشترى انجام گردد.

او در ادامه اضافه نمود: این نوع سرطان متاسفانه تا مرحله اى که بزرگ مى گردد ممکن است غدد لنفاوى زیر بغل را هم درگیر کند، ولی علائمى ندارد. از علائمى که باعث مى گردد زنان زودتر متوجه عوارض نور مصنوعی بر ملاتونین بدنشان شوند و به پزشک مراجعه نمایند ترشحات غیر طبیعى به صورت ترشحات خونى، لمس توده، تغییر شکل وقرمز شدن پستان است. از دیگر علائم می توان وجود فرو رفتگى هاى پستان را نام برد. علائم مذکور از جمله علائم خطرناکى هستند که زنان در صورت مشاهده باید حتما به پزشک مراجعه نمایند و تحت درمان قرار بگیرند.

سرطان سینه دومین عامل مرگ و میر در زنان

نکاوند گفت: این سرطان از زمان شکل گیرى تا مرحله تشخیص 10 تا 12 سال به طول مى انجامد و در این زمان احتمال این که این بیمارى غدد، ریه، استخوان ها و دیگر اعضاى بدن را درگیر کند وجود دارد.

او درباره پیشگیری از این نوع عارضه اعلام کرد: جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه استفاده از غذاهاى کم چرب، زایمان در سنین پایین تر از 35 سالگى و شیردهى مادران در جلوگیرى از ابتلا به این سرطان مؤثر است.

متخصص زنان و زایمان گفت: کلید درمان این سرطان برداشتن کامل غده است. اگر لازم باشد باید شیمى درمانى و رادیوتراپى نیز انجام گردد. مصرف زیاد یا ناصحیح ملاتونین آهنگ و ریتم فیزیولوژیک بدن را بهم می زند و باعث اضطراب و تحریک پذیری می گردد. ملاتونین همچنین در صورتی که در طول روز استفاده گردد باعث خواب آلودگی می گردد.

نکاوند اضافه نمود: اگر افراد بعد از مصرف ملاتونین، دچار خواب آلودگی هنگام صبح شدند باید میزان مصرف خود را کمتر نمایند. ملاتونین در پیشگیری و درمان برخی از سرطان ها مخصوصا آن هایی که وابسته به هورمون ها هستند موثر است. این ماده همچنین تأثیر مثبت دارو های ضد سرطان مانند اینترفرون و اینترلوکین را افزایش و عوارض جانبی آن ها را کمتر می نماید.

او در آخر اعلام کرد: متاسفانه ملاتونین در مواد غذایی یافت نمی گردد، اما به صورت قرص، کپسول و قرص های زیر زبانی در دسترس است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12154

به "بهترین روش تشخیص زود هنگام سرطان سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش تشخیص زود هنگام سرطان سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید