بهسازی راه های الموت، خدشه ای به مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه وارد نکند

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/قزوین معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی گفت: هرگونه عملیات بهسازی و مناسب سازی در راه های روستایی الموت باید به گونه ای انجام شود که مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه از دست نرود؛ این موضوع درراه هایی که از داخل بافت های روستایی می گذرد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بهسازی راه های الموت، خدشه ای به مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه وارد نکند

به گزارش خبرنگاران، حسن نیا در بازدید از راه های موجود منطقه الموت با اشاره به موقعیت ویژه این منطقه اظهار کرد: سرمایه گذاری درراه های موجود در الموت به هیچ وجه از میان نمی رود، بلکه آبادی ها و روستاهایی که در جهت آن قرار دارند و گردشگرانی که از فضاهای تاریخی، طبیعی و مذهبی آن بازدید می کنند، از این امکانات بهره می برند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: اجرای جاده های در دست احداث قزوین- الموت -تنکابن و قزوین -رحیم آباد- کلاچای از جذابیت های محورهای موجود در منطقه الموت نکاسته و قطعاً پس ازاین هم این محورها کاربری خود را حفظ خواهند کرد.

وی بابیان اینکه عملیات راه سازی و راهداری در مناطق بکر تاریخی و گردشگری نیازمند رعایت ملزوماتی خاص است، شرح داد: هرگونه عملیات بهسازی و مناسب سازی درراه های روستایی الموت باید به گونه ای انجام شود که مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه از دست نرفته و کمترین دخالت ممکن در شرایط موجود را ایجاد کند؛ این موضوع درراه هایی که از داخل بافت روستایی می گذرد اهمیت بیشتری پیدا می کند.

حسن نیا با تأکید بر اینکه هر منطقه ای به تناسب ویژگی های خود نیازمند یک سطح کاربری و سرویس از راه است، خاطرنشان کرد: آمار پایین تلفات و واژگونی در محورهای کوهستانی نشان دهنده این است که رانندگانی که در این محورها تردد می کنند، سرعت ایمن و مقررات راهنمایی و رانندگانی را بهتر و بیشتر رعایت می کنند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تردد خودرو در روستاهایی مانند ابیانه، کندوان و همچنین شهر ماسوله امکان پذیر نبوده و گردشگران از طریق پیاده راه های تعبیه شده از مناطق تاریخی و طبیعی محلی دیدن می کنند، تأکید کرد: در الموت نیز برخی روستاها مانند گازرخان، آتان، اوان و سایر روستاهای شاخص منطقه نیازمند به کارگیری سیاست هایی ازاین دست هستند.

به گزارش خبرنگاران، در این بازدید حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی، جواد حق لطفی مدیر راهداری این اداره کل و جمعی از کارشناسان و مدیران راه و شهرسازی استان حسن نیا را همراهی کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12827

به "بهسازی راه های الموت، خدشه ای به مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه وارد نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی راه های الموت، خدشه ای به مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه وارد نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید