تصمیم گیری درباره شرایط حقوقی و بیمه کارگران معادن طبس

به گزارش مجله سلو بلاگ، در پی سفر رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی و حضور در جمع کارگران معدن ذغال سنگ پروده شهرستان طبس و تاکید ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، شرایط حقوقی، بیمه ای، رفاهی و بهداشتی آن ها آنالیز و نسبت به برطرف مشکل آن ها تصمیم گیری شد.

تصمیم گیری درباره شرایط حقوقی و بیمه کارگران معادن طبس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، معاون روابط کار در تشریح دستاورد های هیات اعزامی این وزارتخانه به استان خراسان جنوبی در جریان سفر رییس جمهوری گفت: در این سفر از محل اقامت و امکانات رفاهی کارگران معادن ذغال سنگ طبس بازدید شد و در نشستی چهارساعته با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمای اصلی و پیمانکاران، درخواست ها و امور مرتبط با بیمه و حقوق و امور رفایی آن ها آنالیز و تصمیم گیری شد.

حاتم شاکرمی توضیح داد: مهمترین موضوعی که آنالیز شد، تفاوت در مقدار حقوق دریافتی با فهرست بیمه ای کارگران به سازمان تامین اجتماعی آن ها بود.

وی اضافه کرد: آنالیز های ما نشان داد که در این زمینه پیمانکاران قانون را رعایت نکرده اند که به صورت قطعی ملزم شدند از شهریور ماه سال جاری، فهرست حقوق کارگران را بدون هیچگونه تفاوتی با حقوق پرداختی به آن ها، طبق قانون به سازمان تامین اجتماعی ارسال نمایند.

به گفته شاکرمی، بعلاوه با موافقت سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد، اصلاحات در این زمینه از ابتدای سال 1400 انجام گردد.

معاون روابط کار شرح داد: اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل خواسته دیگر کارگران بود که حسب گزارش نماینده کارگران در برخی موارد به طور اصولی اجرا نشده که قرار شد بازرسان ما با دقت این موضوع را نظارت نمایند تا نسبت به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در همه شرکت های پیمانکاری اقدام گردد.

وی ادامه داد: از محل اقامت، خوابگاه کارگران و سرویس های بهداشتی بازدید شد که غیربهداشتی و غیر استاندارد بودن آن ها محرز و بر همین اساس، قرار شد به فوریت بازسازی و نوسازی این مکان ها آغاز گردد.

شاکرمی تاکید نمود: بعد از یک ماه، مدیر کل بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای بازدید دوباره به این استان سفر می نماید.

وی موضوع دیگر مورد تقاضای کارگران را پرداخت چهار درصد سخت و زیان آور بودن مشاغل دانست و گفت: این موضوع البته مشکل دیگر کارگران در برخی از استان های کشوری است و مختص به منطقه طبس نیست، کار در تشخیص سخت و زیان آور نیست، چون کار در معادن ماهیتا سخت و زیان اور است و جزء گروه ب محسوب می گردد، اما طبق مقررات چهار درصد باید در زمان بازنشستگی و بعد از 20 سال به تامین اجتماعی پرداخت گردد.

شاکرمی گفت: برای حل این مشکل راه حلی ارائه کردیم که با توجه به تغییر پیمانکاران، در طول مدت بیست سال تامین اجتماعی بپذیرد، چهار درصد واحد های دارای مشاغل سخت و زیان اور هرماه به سازمان پرداخته گردد، که مقرر شد سازمان طی دو هفته این موضوع را آنالیز کند و حتی الامکان موافقت خودش را با این پیشنهاد اعلام نماید.

وی در خصوص شرایط و امکانات بهداشتی کارگران هم گفت: گرچه این موضوع در حیطه اختیارات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است، اما در بازدید از این اماکن نشان داد که بازرسی مستمر و بیشتر بازرسین بهداشت مورد احتیاج است.

شاکرمی بعلاوه گفت: تسریع در احداث پایگاه امداد و نجات منطقه پرورده طبس هم مورد تاکید نهاده شد، این پایگاه به تجهیزات خاص احتیاج دارد که مسئولیت آن بر عهده وزارت صمت است که نماینده این وزارتخانه مکلف شد، هرچه سریع تر موضوع را پیگیری کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36133

به "تصمیم گیری درباره شرایط حقوقی و بیمه کارگران معادن طبس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری درباره شرایط حقوقی و بیمه کارگران معادن طبس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید