تغییرات پروازی پس از کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، تغییرات پروازی پس از کرونا که احتمال وقوع آن ها زیاد است

بدیهی است که ویروس کرونا زندگی همه ما را دگرگون کرده و ایرلاین ها که همیشه در راس تغییرات هستند نیز دستخوش این تغییر شده اند. روزنامه نگار صنعت هوانوردی جان والتون، نگاهی به تغییرات پروازی پس از کرونا که می توانند همزمان با شروع دوباره پروازها به وقوع بپیوندند، انداخته است. در ادامه با مقاله جان والتون در رابطه با این تغییرات با خبرنگاران همراه باشید.

تغییرات پروازی پس از کرونا

قیمت ها تغییر خواهد کرد

نخستین موردی که باید به آن توجه کنید هنگامی است که می خواهید بلیط هواپیما رزرو کنید: پس از کرونا به احتمال زیاد قیمت بلیط هواپیما با چیزی که پیشتر خریداری می کرید تفاوت خواهد داشت.

ممکن است در حال حاضر بتوانید بلیط هواپیما را واقعا ارزان بخرید، خصوصا در امریکا که ایرلاین ها به دستور دولت، هواپیماهای خود را خالی نگه داشته اند.

به محض اینکه دوران کرونا سپری شود، این انتظار می رود که ایرلاین ها در مورد تعداد هواپیماهایی که برای سرویس دهی به مسافران استفاده می کنند، محافظه کارانه عمل کنند. این امر روی تعداد صندلی هایی که ایرلاین ها برای فروش به مسافران در نظر می گیرند تاثیر خواهد گذاشت، و در نتیجه احتمال افزایش قیمت ها نیز وجود دارد.

ممکن است کسی در هواپیما کنار شما ننشیند

یکی از راه هایی که ایرلاین ها به طور موقت برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی بین مسافران به کار می گیرند، خالی گذاشتن صندلی کناری مسافران است. شاید این روش کاملا از خطر ابتلا به ویروس کرونا کم نکند اما یکی از تکه های پازلی است که کمک می کند تا مسافران تا حد ممکن ایمن بمانند.

اما این شرایط برای طولانی مدت مناسب نیست. این شرایط بدین معنی است که ایرلاین ها فقط می توانند دو سوم از صندلی های خود را بفروشند و اگر چنین شرایطی ادامه پیدا کند می توان انتظار داشت که قیمت ها نیز افزایش پیدا کند.

انتظار می رود که استفاده از ماسک اجباری شود

استفاده از ماسک، حتی ماسک های معمولی می تواند به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک کند. کانادا در حال حاضر استفاده از ماسک را برای افرادی که داخل هواپیما هستند و یا هنگامی که ناگذیر به برقراری ارتباط نزدیک با دیگر افراد هستند، اجباری کرده است.

انتظار می رود که دیگر ترابری های ملی هم از این روش پیروی کنند، و ایرلاین ها خودشان وارد عمل شده و برای افرادی که تجهیز نیستند ماسک فراهم کنند و یا مردم را وادار به استفاده از ماسک کنند.

حمل ژل ضدعفونی کننده دست در ابعاد بزرگ تر

همه ما قبلا هم از ژل ها، مایعات و کرم ها استفاده می کردیم. اما با توجه به قوانین حمل بار ایرلاین ها، فقط اجازه حمل این مواد به داخل هواپیما در بطری و یا ظرف های کوچکتر از 100 میلی لیتر و یا 3.4 اونس را داشتید.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا، که تقریبا مسئولیت امنیت تمامی فرودگاه های ایالات متحده را بر عهده دارد، شروع به اجازه حمل ضدعفونی کننده های دست تا 12 اونس کرده است، اگر چه گفته می شود که مسافران باید انتظار داشته باشند ظروف محلول های ضدعفونی کننده ای که بزرگتر از حد استاندارد 3.4 اونس هستند تنها در صورتی مجاز به عبور از طریق ایست بازرسی هستند که به صورت جداگانه از صفحه نمایش بازرسی عبود داده شوند، که این امر نیازمند صرف زمان بیشتری در ایست بازرسی است.

احتمال دارد دیگر فرودگاه ها نیز از این رویه پیروی کنند و این خبر برای کسانی که قبلا نمی توانستند ظرف های بزرگتری با خود حمل کنند، بسیار خوب است. اما به یاد داشته باشید که قبل از سفر حتما بررسی کنید که چه موادی و به چه میزانی می توانید با خود به داخل هواپیما ببرید.

احتمال دارد مسافران قبل از سفر تست پزشکی شوند

انتظار نداشته باشید که اگر علائم تب و یا هر یک علائم معمول ویروس کرونا را داشته باشید، در هر زمانی به راحتی سوار هواپیما شوید.

در این دوران که بسکمک از محدودیت ها برای سفر ایجاد شده است، قبل از سفر دمای بدن تمامی مسافران گرفته می شود، و پرسنل ایرلاین ها هر شخصی را که بیمار به نظر برسد، تحت نظر خواهند داشت.

حتی هواپیمایی اتحاد در ابوظبی کیوسک هایی تدارک دیده است که در آن ها علاوه بر دمای بدن مسافران، ضربان قلب و سیستم تنفسی آن ها را نیز بررسی می کنند.

در برخی مکان ها انتظار تست های دقیق تری را داشته باشید

ممکن است برخی ایرلاین ها بخواهند مطمئن شوند که مسافران به طور کامل تست پزشکی شده اند. سازمان بهداشت دبی هنگام چک-این آزمایش های خون فوری بر روی مسافران امارات انجام می دهد که نتایج آن ظرف مدت 10 دقیقه معین خواهد شد.

در برخی فرودگاه ها مانند فرودگاه ناریتا توکیو، مسافران باید چند روز قرنطینه شوند. در فرودگاه توکیو از مسافران تست کووید 19 گرفته می شود و ممکن است مسافران تا چند روز برای دریافت نتیجه آزمایش در قرنطینه بمانند.

برخی کشورها نیز برای مسافران ورودی دو هفته قرنطینه در نظر می گیرند. سپس دستبندهایی ردیاب به دست آن ها بسته می شود تا به محض اینکه از خانه یا هتل خود خارج شدند، توسط اولیای امور به محل قرنطینه بازگردانده شوند.

آماده کردن اسناد و مدارک جدید برای ایرلاین ها و مقامات دولت

دانشمندان در حال تحقیق و بررسی بر روی ویروس کرونا هستند تا اطلاعات بیشتری در رایطه با کووید 19 کسب کنند. اینکه چطور این ویروس پخش می شود، چطور بر روی مردم تاثیر می گذارد و چطور می توان به بهترین نحو افراد را از ابتلا به این بیماری مصون نگاه داشت.

از آنجاییکه تلاش های منحصر به فرد کشورها برای کاهش فرایند شیوع این بیماری و قطع کردن زنجیراه انتقال آن ادامه دارد و دائما در حال تغییر است، به کارگیری اقدامات متنوع و جدید، قطعی به نظر می رسد. برخی از این اقدامات ممکن است فنی باشد مانند برنامه های ردیابی سنگاپور برای مسافران تازه وارد، و یا پزشکی باشد مانند انجام تست های فوری در فرودگاه.

این امر ممکن است منجر به عدم قطعیت و تناقضاتی شود. برای مثال کشور X نیازمند تشریفات اداری است، در حالیکه کشور Z به چیزی کاملا متفاوت نیازمند است.

انتظار عدم قطعیت را در سراسر جهان داشته باشید

هیچ کس نسبت به آینده پروازها اطمینان ندارد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. راه حل مشکل در این است که تا جایی که می توانید خود را نسبت به تجهیزات متنوع کشورهایی که به/ از آن ها سفر می کنید، ایرلاین ها و فرودگاه ها به روز نگه دارید.

در آخر هر شخصی که در فاز بعدی ویروس کووید 19 سفر کند، نیازمند به واقعیاتی خواهد بود تا با عدم قطعیت و تناقضات موجود روبرو شود و بتواند خود را با شرایط موجود وفق داده تا در نهایت بهترین اقدام را انجام دهد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16613

به "تغییرات پروازی پس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات پروازی پس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید