جنوب یمن ، جولان گروهک القاعده و تحرکات دولت هادی با نزدیک شدن نیروهای صنعاء

به گزارش مجله سلو بلاگ، با انتشار برخی اخبار مبنی بر خروج نیروهای دولت مستعفی یمن از جنوب این کشور، استان های جنوبی شاهد حملاتی است که برخی منابع آن را به عناصر گروهک القاعده نسبت داده اند.

جنوب یمن ، جولان گروهک القاعده و تحرکات دولت هادی با نزدیک شدن نیروهای صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر عقب نشینی نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی از استان ابین در جنوب یمن و رفتن به استان شبوه (در جنوب یمن)، ابین شاهد حملات خونین است که برخی آن را به گروهک القاعده نسبت داده اند.

بر اساس گزارش وبگاه الخبر الیمنی، منابع محلی گفتند، یکی از عناصر مسلح القاعده، یک نظامی وابسته به شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارت) را در مودیه از توابع ابین ترور کرد.

شورای انتقالی گفت، نیروهایش در شهر الوضیع زادگاه هادی نیز مورد حمله عناصر القاعده قرار گرفته اند، یک نفر کشته و چند نفر دیگر اسیر شده اند.

نیروهای موسوم به الحزام الامنی تحت حمایت امارات این حملات را هماهنگی میان القاعده و نیروهای هادی دانسته اند.

شورای انتقالی پیشتر از ورود سرکردگان القاعده مانند لؤی الزامکی، مصطفی مهدی و دیگران به ابین خبر داده بودند.

دولت مستعفی قصد فروش بزرگترین میدان نفتی را دارد

از سوی دیگر روزنامه العربی الجدید گزارش داد، با نزدیک شدن نیروهای صنعاء به شهر مأرب دولت مستعفی یمن قصد فروش پنجاه درصد بزرگترین میدان نفتی در یمن را دارد، میدانی که در بخش هجده شرکت نفتی صافر در مناطق شرقی دو استان مأرب (در مرکز یمن) و الجوف (در شمال یمن) واقع شده است.

در ادامه این گزارش آمده، دولت مستعفی در حال مذاکره با طرف های بین المللی برای دریافت وام دو و نیم میلیارد دلاری است تا آن را به عنوان ودیعه در بانک مرکزی عدن - در پی عدم تجدید ودیعه از سوی عربستان- نگه دارد و در مقابل درآمد نفت خام میدان مذکور برای پرداخت وام اختصاص پیدا کند.

اوس العود وزیر نفت دولت مستعفی چندی پیش گفت، وزارت نفت قصد دارد برخی از بخش های نفتی را برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی ارائه دهد.

در پی درگیری های شدید اخیر در جنوب یمن، نمایندگان دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب، هفته جاری در نشستی برای حل و فصل موضوع شرکت کردند اما پس از بی نتیجه ماندن این نشست، طرفین دوباره توافق ریاض را امضاء کردند؛ توافقی که در شش ماه گذشته هیچ تأثیری در توقف درگیری ها میان دو طرف نداشته است (جزئیات بیشتر).

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16082

به "جنوب یمن ، جولان گروهک القاعده و تحرکات دولت هادی با نزدیک شدن نیروهای صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنوب یمن ، جولان گروهک القاعده و تحرکات دولت هادی با نزدیک شدن نیروهای صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید