خبرنگاران الگوسازی سرمایه های فکری و علمی برای نسل جوان رویکرد بنیاد ملی نخبگان است

به گزارش مجله سلو بلاگ، اراک - خبرنگاران - مدیر الگو سازی بنیاد ملی نخبگان گفت: الگوسازی سرمایه های فکری و علمی و تشریح اندیشه ها و ویژگی های مفاخر کشور برای نسل جوان رویکرد اصلی این نهاد علمی و پژوهشی است.

خبرنگاران الگوسازی سرمایه های فکری و علمی برای نسل جوان رویکرد بنیاد ملی نخبگان است

به گزارش خبرنگاران، محسن شاه رضایی روز چهارشنبه در آیین نکوداشت زنان مفاخر استان مرکزی در اراک اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان ضمن حفظ حرمت و احترام به بزرگان و مفاخر کشور نگاه ویژه به جوانان و نوجوانان دارد که در این جهت از اندیشه های نخبگان به عنوان الگوی ماندگار و ارزشمند به خوبی استفاده می گردد.

وی ادامه داد: زبان هنر بهترین ابزار در راستای حفظ و معرفی اندیشه، هنرو ایده های مفاخر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر الگوسازی بنیاد ملی نخبگان گفت: آثار شعرا و فعالان ادبی بدون گسترش موسیقی ملی امکانپذیر نیست چرا که موسیقی باعث تکرار آثار شعرا و در نهایت زنده ماندن نام شعرا می گردد.

شاه رضایی گفت: ویژگی های مفاخر و اندیشمندان صاحب نام نقاط مختلف کشور باید از سوی نهادهای مسئول برجسته سازی و به عنوان الگوهای اخلاقی و رفتاری در جامعه معرفی گردد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده نیز در این آیین گفت: نیروی انسانی کارآمد و توانمند به عنوان عامل اصلی توسعه پایدار است که با شناسایی این ظرفیت های ارزشمند می توان ضمن کاهش آسیب های فردی و اجتماعی گامی اساسی در راستای توسعه همه جانبه کشور برداشت.

فریبا نظری پورکیایی اضافه کرد: نکوداشت مفاخر زن استان مرکزی شروع جهت طولانی، پر فراز و نشیب اما، افتخار آمیز در شناسایی و معرفی تمامی ظرفیت های فکری، علمی و سیاسی برجسته کشور است که تمامی دستگاه های اجرایی باید در این جهت مشارکت گسترده داشته باشند.

وی گفت: هر کدام از 12 مفاخر زن استان مرکزی می توانند به تنهایی ساعت ها موضوع گفت و گوی زنان جامعه باشند و سیره رفتاری آنان باید به عنوان الگوی تمام عیار زندگی اجتماعی در جامعه برجسته سازی گردد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه 62 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها زن هستند، اعلام کرد: مفاخر زن برای رسیدن به اهداف فردی و اجتماعی خود با کمترین امکانات بهترین دستاوردها را از خود به یادگار گذاشتند و نباید نام و تلاش آنان به دست فراموشی سپرده گردد.

در این آیین از عالمتاج قائم مقامی، قدس السلطنه بیات، سونیا بالاسانیان، ملاصغری کمیجانی، فرخنده ساوجی، دکتر توران میرهادی، دکتر مریم میرهادی، دکتر پروانه وثوق، دکتر بدرالزمان قریب، دکتر نیک چهره محسنی، پروین اعتصامی، بهجت صدر اراکی و تنی چند از زنان نمونه استان مرکزی تجلیل شد.

3017/ 6013/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5661

به "خبرنگاران الگوسازی سرمایه های فکری و علمی برای نسل جوان رویکرد بنیاد ملی نخبگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الگوسازی سرمایه های فکری و علمی برای نسل جوان رویکرد بنیاد ملی نخبگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید