خبرنگاران بازار مرغ طی روزهای آینده آرام می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با بهبود فرایند توزیع مرغ در تمام استان ها، در یک تا دو روز آینده آرامش بیشتری را در بازار شاهد خواهیم بود.

خبرنگاران بازار مرغ طی روزهای آینده آرام می گردد

به گزارش روز یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی با بیان اینکه تنش بازار مرغ ناشی از افزایش تقاضا در بازار و عملکرد ضعیف در توزیع است، اضافه نمود: قرارگاه ساماندهی مرغ کشور با تمامی دستگاه های مرتبط با فراوری، نظارت و توزیع با دستور رئیس جمهوری تشکیل شده است و شبانه روزی در تمام کشتارگاه ها نیروهایی مستقر هستند.

وی درباره برنامه ریزی برای تامین مرغ در بازار اظهارداشت: تعداد 135 میلیون جوجه ریزی و فراوری جوجه صورت گرفته است و مسئله ای در تأمین گوشت مرغ ایجاد نشد، ولی تقاضا و تنش در بازار موجب کمبود گوشت مرغ شد.

معاون امور فراوریات دامی وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: اکنون 128 میلیون جوجه ریزی شده که گوشت مرغ آن از اواسط اردیبهشت وارد بازار خواهد شد که نسبت به سال قبل بسیار بالاتر است.

وی درباره توزیع نهاده ها با ارز ترجیحی گفت: تمام نهاده های وارداتی ذرت و سویای مورد احتیاج پرورش طیور برای مرغ اجداد، گله های مادر و جوجه های گوشتی، کامل تأمین می گردد و نظام مند (سیستمی) در سامانه بازارگاه بین مرغدارانی که جوجه ریزی نموده اند در کمترین زمان توزیع می گردد.

رضایی اضافه نمود: در چند ماه اخیر با یاری بانک مرکزی تأمین نهاده ها 100 درصد برای تمام مرغداران تامین شده است.

وی اضافه نمود: قیمت اعلام شده توسط ستاد ساماندهی گوشت مرغ کشور شامل قیمت تمام شده به علاوه 10 درصد سود برای مرغداران بوده است یعنی 17 هزار و 100 تومان در مرغداری و حدود 23 هزار و 300 تومان در کشتارگاه قیمت مرغ می گردد که 24 هزار و 900 تومان برای مصرف کننده معین شده است.

معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی از مردم خواست بامشاهده تخلف در قیمت گوشت مرغ با دستگاه های نظارتی تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگاران، طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی در سال 99 حدود دو میلیون و 700 هزارتن گوشت مرغ در کشور فراوری شد.

به تازگی براساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، قیمت مرغ منجمد درب سرد خانه کیلویی 18 هزار و 800 تومان، مرغ منجمد برای مصرف کننده کیلویی 19 هزار و 800 تومان، قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه کیلویی 17 هزار و 100 تومان، قیمت مرغ آماده طبخ در میدان بهمن کیلویی 23 هزار و 300 تومان و قیمت مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده کیلویی 24 هزار و 900 تومان معین شد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30291

به "خبرنگاران بازار مرغ طی روزهای آینده آرام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازار مرغ طی روزهای آینده آرام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید