درباره ستون فقرات تیم استراماچونی

به گزارش مجله سلو بلاگ، استقلال در پست های کلیدی بازیکنان آن چنان نامی و شاخصی را به خدمت نگرفته است. استقلال با بازیکنانی متوسط گام به لیگ نوزدهم خواهد گذاشت. آیا سرنوشت خوشی در انتظار این تیم خواهد بود؟

درباره ستون فقرات تیم استراماچونی

حمیدرضا عرب،بستن یک تیم برای قهرمانی ملزوماتی دارد که از مهم ترین آن ها جذب بازیکنان درجه در پست های کلیدی است. مربیانی که می خواهند در یک فصل پرفراز ونشیب جام قهرمانی را به دست آورند همیشه سعی می نمایند در این پست ها بازیکنان درجه یک یا به اصطلاح ستاره را جذب نمایند تا ستون فقرات تیم شان محکم گردد. این پست ها عبارتند از دروازه بان، دفاع وسط، هافبک میانی و خط حمله. در واقع داشتن یک دروازه بان با تجربه، یک مدافع میانی بازی دیده و کم اشتباه، یک هافبک طراح و یک مهاجم گلزن لازمه رسیدن به موفقیت است. پرسپولیس فصول اخیر همیشه از داشتن چنین مزیت و ویژگی بهره برد و دیگر مدعیان نیز بیش و کم از این ویژگی سود جستند و خود استقلال نیز نیم فصل دوم چنین شرایط مطلوبی را تجربه کرد که بخش اعظمی از آن حاصل حضور پاتوسی بود اما در نهایت تیمی جام قهرمانی را به دست آورد که بازیکنان ایده ال تری در این خطوط داشت و یا زودتر مهیا گردده بود.

استقلال لیگ نوزدهم با انبوهی از تغییرات گام به چرخه لیگ خواهد گذاشت و تا به امروز در پست های کلیدی اش بازیکنان آن چنان شاخص و درجه یکی به چشم نخورده است. سیدحسین حسینی را با ارفاق می گردد ستاره نامید. دروازه بانی که تعیین نیست فصل بعد ودر غیاب مهدی رحمتی همان دروازه بان با انگیزه و کم اشتباه باشد یا خیر؟! در خط دفاع نیز استقلال عملا هیچ مهره با تجربه ای در اختیار ندارد و به احتمال زیاد با زوج دانشگر و یزدانی گام به رقابت های فصل آینده خواهد گذاشت؛ بازیکنانی که هنوز امتحان خود را پس نداده اند. شاید اگر پژمان منتظری در ترکیب استقلال حضور داشت، می شد این خط را هم برخوردار از این ویژگی دانست.

در خط میانی استقلال تا چشم کار می نماید بازیکن دیده می گردد اما به کدام یک از آن ها می گردد لقب لیدر یا بازیکن محوری داد؟ تمدید قرارداد آیاندا پاتوسی می توانست تمام دغدغه های استقلال در این خط را از بین ببرد. حتی روزبه چشمی نیز بازیکنی بود که می توانست انتظار ها در خط میانی استقلال بر آورده کند اما آن ها جدا شدند و تعیین نیست حتی علی کریمی که با مصدومیت های مکرر روبرو می گردد در صورت ماندن در استقلال لیگ نوزدهم بتواند این مسئولیت سنگین را در مرکز خط میانی برآورده سازد یا نه.

درخط حمله هم معما فراوان است. استقلال شیخ دیاباته را به خدمت گرفته که با اضافه وزن روبرو است. از سویی گفته می گردد زانوی پای این بازیکن مشکلاتی دارد. حال اگر او را در بهترین شرایط بدنی و فیزیکی هم بدانیم تعیین نیست که از توانایی کافی برخوردار باشد یا خیر. دیاباته بی تعارف همچون همان هندوانه دربسته ای است که بارها درباره اش صحبت شده است. تبریزی و آذری را هم اگر بازیکنانی برای این پست بدانیم هرگز نمی توانیم درباره درجه یک بودن آن ها بحثی کنیم. تبریزی فصل ناموفقی را سپری کرد وآذری هم تعیین نیست که اساسا در تفکرات استراماچونی قرار داشته باشد یا خیر.

البته از وریا غفوری باید به عنوان یکی از ستاره های استقلال یاد کرد اما پستی که او بازی می نماید چندان استراتژیک نیست و وقتی در پست های کلیدی بازیکنانی هم سطح او نباشند بعید است که وی نیز کارایی کافی را داشته باشد و بتواند یک تنه بار سنگین مسئولیت های بزرگ در این پست را به دوش بکشد و از سویی به لحاظ روانی نیز استقلال را در حالت متعادل قرار دهد.

تکمله: البته تیم گمنام و نسبتا بی تجربه استقلال قابلیت آن را دارد که تمام معادلات را به هم بزنند و بدل به تیمی گردد که هیچ کس انتظارش را نداشت. شاید جوانی و انگیزه تنها مزیت این تیم فاقد ستاره باشد.

10

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6296

به "درباره ستون فقرات تیم استراماچونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره ستون فقرات تیم استراماچونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید