در شرایط کنونی تکنولوژی نقش مهمی در صرفه جویی آب دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی ما باید علمی و ارزش افزوده فراوری کند تا جمع آوری، نگهداری و فرآوری در آن محقق گردد، گفت: مسئله مهم تکنولوژی با توجه به بحران آب می تواند راهگشا باشد.

در شرایط کنونی تکنولوژی نقش مهمی در صرفه جویی آب دارد

پرویز اوسطی 18 دی ماه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری و شورای بخش کشاورزی با بیان اینکه خاک حاصل خیز، منابع زیرزمینی، موقعیت جغرافیایی و معادن چهارمحال و بختیاری ثروتی نهفته است، اظهار کرد: این استان در صورت برنامه ریزی و حمایت مسئولان می تواند در همه حوزه ها پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه کلیدواژه پایداری، سرمایه گذاری در فراوری است، اضافه نمود: فراوری در کشور مظلوم است، واردات غیر ضرور باید حذف گردد، این درحالی است که اگر خودکفایی در کشور و در گذشته رقم می خورد واردات اضافی از بین می رفت.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی به مسئله مهم اهلیت افراد مسئول اشاره و اعلام کرد: متاسفانه بسیاری از کارخانجات و تخصیص منابع به افرادی واگذار شده است که صلاحیت لازم را دارا نیستند.

اوسطی با تاکید بر اینکه باید بر اساس توان و ظرفیت مناطق حرکت کرد، افزود: تنظیم برنامه های ما بر اساس نگاه صرف مالی بوده است، بنابراین الگوی توسعه باید تغییر کند به عنوان مثال می توان به اشتغال 50 درصدی در بخش خدمات اشاره نمود که بخش عمده این خدمات کاذب است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی تنها منبع اصلی تامین معیشت مردمان از گذشته های دور بوده است، ادامه داد: نظام بهره برداری کشاورزی عمده ترین منبع فراوری است که به دست فراموشی سپرده شده است، کشاورزی ما باید علمی و ارزش اضافه نموده فراوری کند تا جمع آوری، نگهداری و فرآوری در آن محقق گردد.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی به مسئله مهم آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری پرداخت و اضافه نمود: مدیریت صحیح آبخیز در حوزه این استان و استان همجوار اصفهان باید صورت بگیرد.

اوسطی با بیان اینکه اگر صرفه جویی و میانه روی در آب صورت نگیرد، کار به جایی نخواهد رسید، تاکید نمود: متاسفانه ایران رتبه نخست استفاده از منابع تجدیدپذیر از جمله آب را دارا است، این در صورتی است که در شرایط تنش آبی به سر می بریم، وابستگی به آب یکی از مسائل کشور است درصورتی که میانگین وابستگی به آب در سطح جهانی 60 درصد و وابستگی به دیم 40 درصد است.

وی با اشاره به اینکه باغات دیم و آبزی پروری در این استان باید توسعه پیدا کند، یادآور شد: مسئله مهم تکنولوژی با توجه به بحران آب می تواند راهگشا باشد و گلخانه یکی از روش های نوین کشاورزی برای صرفه جویی در آب و در این استان است.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه 40 هزار میلیارد تومان هزینه و 13 میلیارد متر مکعب آب به دلیل ضایعات کشاورزی در کشور هدررفت صورت می گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27386

به "در شرایط کنونی تکنولوژی نقش مهمی در صرفه جویی آب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط کنونی تکنولوژی نقش مهمی در صرفه جویی آب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید