راهنمای انتخاب بهترین شامپو برای موهای خشک

به گزارش مجله سلو بلاگ، انتخاب بهترین شامپو برای موهای خشک، می تواند در بازگرداندن موهای شما به حالت طبیعی مؤثر باشد. برای آشنایی و انتخاب شامپوی مناسب برای موهای خشک و وز، این مطلب را دنبال کنید.

راهنمای انتخاب بهترین شامپو برای موهای خشک

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - موهای ما در معرض آسیب های زیادی هستند. ما از ابزارهای حرارتی بر روی موهایمان استفاده می کنیم، با محصولاتی که رطوبت مو را از بین می برند، آن ها را شنماینده می کنیم و مرتب آن ها را رنگ می کنیم. جای تعجب نیست که موهای ما خشک و شنماینده هستند. یکی از راهکارهای برطرف خشکی موها استفاده از شامپوی مناسب است. ما به شما در پیدا کردن بهترین شامپو برای موهای خشک یاری می کنیم.

دلایل خشکی مو

موها از سه لایه تشکیل شده اند؛ در موهای سالم چربی های طبیعی در لایه بیرونی به حفاظت از لایه های درونی یاری می نمایند. این چربی ها باعث انعکاس نور و براق به نظر رسیدن مو می شوند. در موهای خشک این لایه از بین می رود که باعث ایجاد ظاهر خشن و کدر مو می شود. عوامل مختلفی از جمله شرایط محیطی، عادات مراقبت مو و سلامت جسمی باعث خشکی مو می شوند.

موهای خشک و شنماینده اغلب، سست هستند؛ بنابراین انتخاب محصولاتی با آب رسانی مطلوب و حاوی ترکیبات تقویت نماینده برای شادابی و استحکام موها، بسیار مهم است. شامپوها، شوینده های خوبی هستند؛ اما توجه داشته باشید که شامپو به تنهایی نمی تواند سلامت موها را باز گرداند. استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن بادام، مراقبت مطلوب از موها و استفاده از مواد تقویت مو، راهکارهای مهم بازیابی سلامت موها هستند.

نکات مهم جهت خرید شامپو برای موهای خشک

اجزاء تشکیل دهنده شامپوها عبارتند از: پاک نماینده ها (دترجنت ها)، تقویت نماینده ها، حالت دهنده ها، شفاف نماینده ها، افزودنی های مجاز (برای تنظیم غلظت، قدرت اسیدیته و ...)، مواد معطر (اسانس و رنگ و...) و عوامل نگهدارنده برای جلوگیری از آلودگی میکروبی. برای خرید بهترین شامپو برای موهای خشک لازم است نکات زیر را مد نظر قرار داد.

  • در صورتی که موها خیلی خشک نباشند، باید از شامپوهای ملایم استفاده کرد. اما در موارد خشکی شدید، استفاده از ترمیم نماینده های مو بعد از هر بار شست و شو، لازم است.
  • در هنگام خرید شامپو برای موهای خشک، دقت کنید که پاک نماینده و شوینده های مناسبی در آن به کار رفته باشد؛ شوینده هایی مثل سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات، شوینده های قوی هستند که قدرت شویندگی بالایی داشته و کف زیادی فراوری می نمایند؛ اما باعث خشکی و تحریک پوست سر و نهایتاً، بروز التهاب و خارش، شوره سر و ریزش مو می شوند.
  • بعضی از شامپوها، حاوی مقادیر زیادی الکل و سیلیکون هستند که در طولانی مدت، باعث خشکی بیشتر موها می شوند.
  • برای موهای خشک، استفاده از شامپوهای حاوی عصاره های گیاهی مثل آووکادو که دارای ویتامین های E، A و D است، می تواند روی ساقه مو یک لایه چربی باقی بگذارد، بدون اینکه ظاهر چربی روی مو ایجاد کند.

معرفی 11 مورد از بهترین شامپوها برای موهای خشک

انتخاب بهترین شامپو برای موهای خشک، کمی استرس زاست. ما در ادامه بهترین شامپوهای مناسب موهای خشک را معرفی می کنیم.

1- شامپو ارگانیک هسته انگور و روغن زیتون پتال فرش (Petal Fresh)

موهای خشک خود را با این ترکیب فوق العاده آبرسان روغن زیتون ارگانیک و هسته انگور ارگانیک آبرسانی کنید تا موهای خشک را به موهای نرم ابریشمی تبدیل کنید. عصاره هسته انگور حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که به رویش و سلامت کلی مو یاری می نماید. همچنین باعث می شود مو ها درخشان اما نه چرب به نظر برسند. روغن زیتون از کراتین مو بوسیله آنتی اکسیدانها و گروه ویتامین های E محافظت می نماید و همچنین به عنوان یک آبرسان رطوبت را به عمق ریشه ها میرساند.

2- شامپوی پنتن (Pantene Pro-V Total Damage Care Shampoo)

فرمول Pro-V، بزرگترین پیشرفت این برند تجاری در 30 سال گذشته است، که در زمینه تقویت مو فعالیت می نماید و انواع مناسب محصولات مراقبتی مو را ارائه می دهد. شامپوهای حفاظت تخصصی فرمولاسیون Pro-V غنی شده با روغن، باعث نرمی و لطافت موها می شوند. علاوه براین، سایر محصولات پنتن، نیز برای از بین بردن شوره سر، ترمیم پوست و حفاظت از موها، بسیار خوب هستند.

3- شامپوی آب رسان ماتریکس (Matrix Biolage Ultra Hydrasource Shampoo)

این شامپوی ماتریکس، فاقد پارابن و حاوی علف لیمو، مریم گلی و لیپیدهای ریشه گندم است. این شامپو به کنترل وز شدن موها یاری نموده و سلامت مو را بهبود می بخشد.

4- شامپو ترمیم نماینده موهای آسیب دیده داو (Dove Intense Repair Damage Therapy Shampoo)

این شامپو، برای ترمیم سطح سلولی موهای آسیب دیده با استفاده از کراتین فعال، مناسب است. این محصول حاوی روغن سلاله گل گاو زبان است، که باعث تقویت و مرطوب شدن موها می شود.

5- شامپوی زیتون گارنیر (Garnier Ultra Blends Mythic Olive Shampoo)

این شامپو، فاقد پارابن و حاوی روغن زیتون است که باعث نرمی، لطافت و براق شدن موها می شود.

6- شامپو نرم نماینده ایو روچر (Yves Rocher Lissage Smoothing Shampoo)

شامپوی نرم نماینده Lissage برند Yves Rocher، عاری از پارابن، رنگ ها و سیلیکون بوده و 98 درصد از ترکیبات تشکیل دهنده آن، طبیعی هستند. این شامپو برای صاف کردن، حفظ رطوبت و تمیز کردن موها، یک گزینه عالی است.

7- شامپوی ترسمه (Tresemme Hair Spa Rejuvenation Shampoo)

این شامپو حاوی مواد آب رسان است که باعث تقویت و پاکیزگی مو و پوست سر می شود. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است که این شامپو به همراه نرم نماینده های مو استفاده شود.

8- شامپو پروتئینی فابیندیا (Fabindia Silk Protein Shampoo)

این شامپو حاوی پروتئین ابریشم است که به تقویت رشته های پروتئینی مو و همچنین حفظ رطوبت مو یاری می نماید. این شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده است.

9- شامپو آلوورای کرمی بلوسام کوکر (Blossom Kochhar AromaMagic Aloevera Cream Shampoo)

این شامپو یک پکیج کامل برای موهای زبر و خشک و فاقد سولفات است، بنابراین، کف نمی نماید. با این حال، کارایی بالایی در تمیز کردن موها دارد و عصاره آلوورا باعث ایجاد احساس خنکی در پوست سر می شود.

10- شامپو تقویت نماینده و نرم نماینده سان سیلک (Sunsilk Nourishing Soft & Smooth Shampoo)

اگر به دنبال راهی برای براق و صاف شدن موهای خود هستید، این شامپو را امتحان کنید. این شامپو حاوی تخم مرغ و پنج روغن طبیعی است، که باعث تقویت و صاف شدن موها می شوند.

11- شامپو پروتئین سویا بیوتیک (Biotique Bio Soya Protein Fresh Nourishing Shampoo)

برند بیوتیک، یکی دیگر از برندهای دارای شامپوهای شگفت انگیز بدون سولفات است. این شامپو حاوی پروتئین سویا و عصاره زردچوبه و توت فرنگی است که باعث تمیز شدن پوست و مو و حفظ تعادل pH مو می شود.

سخن آخر

به عنوان توصیه پایانی، اگر موهای خشکی دارید، بیشتر از 2-3 بار در هفته موهای خود را با شامپو شست و شو ندهید. همچنین، بهبود عادات غذایی و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات می تواند به برطرف خشکی موهایتان یاری کند. اگر موهای شما به شدت خشک است و با تغییر شیوه های مراقبت از مو، به حالت طبیعی باز نمی شود، به پزشک مراجعه کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: setare.com
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28286

به "راهنمای انتخاب بهترین شامپو برای موهای خشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب بهترین شامپو برای موهای خشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید