سرگرمی و آموزش در کیدزانیا دبی

به گزارش مجله سلو بلاگ، بزرگسالان وقتی با فرزندان خود به کشورهای خارجی سفر می نمایند همواره دغدغه دارند. پیدا کردن تفریح و سرگرمی برای بچه ها نیز کار سختی است و علاوه بر شما آنها نیز به خوشگذرانی و لذت بردن از سفر اهمیت می دهند. پس اگر قصد دارید به دبی سفر کنید ما به شما کیدزانیا دبی را معرفی می کنیم. این مکان علاوه بر اینکه سرگرمی های متنوعی دارد، به بچه ها در مورد شغل های مختلف مسائلی را یاد داده و باعث شده آنها در جهت علایق خود قدم بردارند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از کیدزانیا دبی در اختیارتان قرار دهیم.

سرگرمی و آموزش در کیدزانیا دبی

کیدزانیا دبی چیست؟

کیدزانیا دبی، یک ماکت 7000 متر مربعی است که به شهر مشاغل مشهور شده است. ترکیبی از سرگرمی و آموزش باعث شده، مادران و پدران به سمت آن جذب شوند و مایل باشند فرزندانشان ساعت ها به جای شهربازی، در آنجا وقت بگذرانند. کیدزانیا دبی دارای 24 شعبه است که یکی از معروف ترین آنها در دبی واقع شده است. این مکان در سال 2010 میلادی تاسیس شد و اکنون به پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شده است. اگر فرزند شما قدی بالای 120 سانتی متر دارد، می تواند به تنهایی به کشف در کیدزانیا دبی برود. اما در غیر این صورت ضروری است بزرگسالی همراه کودک باشد.

در کیدزانیا دبی با بیش از 60 فعالیت شغلی رو به رو خواهید شد که برای بچه ها 4 تا 16 ساله در نظر گرفته شده است. بچه ها در این مکان، همه چیز در مورد شغل های مختلف به وسیله نقش آفرینی کشف می نمایند. همچنین نکات مهمی مانند تصمیم گیری، کار تیمی، خلاقیت و مهارت های اجتماعی به روش هایی که نمی توان در کلاس آموزش داد را در خود توسعه می دهند. یکی مهمترین نکات مثبت این مکان، دسترسی بسیار ساده است. کیدزانیا دقیقا در کنار دبی مال واقع شده است.

نقاط قوت کیدزانیا دبی

یاری به بچه ها در پیدا کردن فعالیت و شغل مورد علاقه شان.

بهترین سرگرمی سفر به دبی برای فرزندان شما.

کار گروهی و همدلی یکی از جذاب ترین فرایندهایی است که بچه ها در این مکان یاد می گیرند.

بچه های که به حساب و کتاب مالی و پول علاقه دارند، نیز در شغل های مختلف این مجموعه می توانند شغل مناسب خود را انتخاب نمایند.

یادگیری چالش در کار و فعالیت های روزمره.

کنار آمدن با شرایط سخت زندگی و شغلی از دوران کودکی.

درآمدزایی در کیدزانیا برای بچه ها

یکی از جالب ترین اهداف این مجموعه این است که حتی در ازای کارکرد بچه ها به آنها دستمزد داده گردد. نام این پول ها کیدزوز است که با پول واقعی مقداری متفاوت است و مخصوص این مجموعه است. کودک و نوجوان وقتی بلیط را دریافت می نمایند به آنها 50 کیدزوز داده می گردد تا بتوانند در مجموعه به خرید یا حقوق دادن بپردازند. قسمت جالب این است که در کیدزانیا دبی، بچه ها می توانند با مراجعه به بانک مرکزی، حساب پس انداز باز نمایند و پول های خود را در بانک بگذارند. حتی می توانند از بانک کارت اعتباری بگیرند و در صورت احتیاج از خودپردازها استفاده نمایند.

شغل های مختلف در کیدزانیا دبی

بخش های مختلفی در این مجموعه وجود دارد که هر کودکی بسته به علاقه خود می تواند آن را انتخاب کند. برای مثال قسمت پزشکی و درمانی کیدزانیا دبی مانند بیمارستان طراحی شده و فرد می تواند در آنجا به درمان و حتی جراحی بپردازد. همچنین کلاس های آناتومی، مراقبت از بیمار، پرستاری از نوزاد، بخش شیرخوارگاه و … وجود دارد. قسمت دندانپزشکی آنجا نیز یکی از پرطرفدارترین قسمت هاست که به بچه ها در مورد مراقبت از دندان، مسواک زدن صحیح و … آموزش داده می گردد.

قسمت آشپزی نیز دیگر بخش مشهور کیدزانیا دبی است. بچه های که به آشپزی و کیک پزی علاقه دارند به سرعت جذب شده و سراغ پخت و پز می روند. رستوران و کافه های انجا شرایطی را مهیا نموده تا بچه ها با استفاده از وسایل غذا یا کیک مورد علاقه خود را به صورت گروهی یا تک نفری درست نمایند. همچنین غرفه های ذرت بوداده، هات داگ و سیب زمینی سرخ نموده در چیپ استیکس، انواع شِیک ها در بابل بار، کوه آبنبات در سوئیت لند و انواع بستنی یخی نیز وجود دارد.

امکانات کیدزانیا در دبی

کیدزانیا دبی دقیقا مانند فضای واقعی ساخته شده به همین دلیل فضاهای فرهنگی و دانشگاهی نیز در بین بخش های مختلف مجموعه واقع شده است. بچه ها و نوجوانان بسته به علاقه خود می توانند وارد دانشگاه یا محیط های آموزشگاه شوند و در آنجا درس بخوانند. برای بعضی بچه ها که به سینما و تئاتر علاقه دارند، نمایش های خیابانی جذابی در نظر گرفته شده که می توانند به استعدادیابی بپردازند.

بخش های دیگری نظیر رسانه، ساخت و ساز و مهندسی، خرده فروشی، ورزش و … وجود دارد که هر کدام احتیاجهای دیگر بچه ها را پوشش می دهد. در این راستا باید اجازه دهید کودک شغل یا فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کند. شاید کودک یا نوجوان شما به پزشکی یا ساختمان سازی علاقه داشته باشد. بنابراین باید به فضای هر دو ورود کند تا خودش را بیشتر بشناسد.

بارزترین نقطه قوت این مجموعه این است که اجازه می دهد کودک و نوجوان خود را بشناسند. بعضی بچه ها خودشان را در جایگاهی مشاهده می نمایند اما وقتی به طور واقعی با آن رو به رو می شوند، می فهمند علاقه ای به آن ندارند. برای همین بهتر است چندین شغل را امتحان نمایند و با لوازم آن به چالش بیفتند تا درک عمیقی از علایق و خواسته های خود داشته باشند. پس لطفا آنها را مجبور نکنید که شغل مورد علاقه شما را انتخاب نمایند.

امکانات دیگر مجموعه تفریحی کیدزانیا دبی

در این مکان پرستاران نوزاد زیر 2 سال در حال فعالیت هستند. یعنی اگر همراه خود نوزاد دارید و می خواهید در کیدزانیا دبی وقتتان را با کودک یا نوجوان خود بگذرانید. نوزاد را به خیالی آسوده به پرستاران تحویل دهید و به سرگرمی با کودک خود بپردازید.

می توانید برای کودک بالای 4 سال خود پاسپورت کیدزانیایی تهیه کنید تا بتواند به طور خاص از امکانات آنجا استفاده کند.

اتاق استراحت، کافه و فروشگاه نیز از امکانات منحصر به فرد کیدزانیا است.

یکی از خاص ترین امکانات مجموعه، فضایی برای تولد دریافت است. اگر می خواهید یک تولد به یادماندنی برای فرزند خود بگیرید، کیدزانیا مکانی جذاب و خاطره انگیز است.

هزینه مجموعه کیدزانیا

هزینه های متفاوتی برای مجموعه در نظر گرفته شده است. اما مقرون به صرفه ترین آن مالی است که برای بچه ها 4 تا 16 سال به صورت حضوری 180 درهم و خرید آنلاین 130 درهم است. اما قیمت ویژه آن برای کودک و نوجوان 4 تا 16 سال، 175 درهم برای خرید آنلاین و 250 درهم به صورت حضوری خواهد بود. اما بلیط ویژه آن شامل امکانات خاص تری است و فرزندان شما از تجهیزات بهتری بهره خواهند برد.

راستا دسترسی به کیدزانیا

همانطور که گفتین این مجموعه در طبقه دوم دبی مال واقع شده است. وسایل نقلیه متعددی در سطح شهر دبی قرار دارند که شما را به آسانی به این مرکز خرید بزرگ می رسانند. اما ما آسان ترین راه را به شما پیشنهاد خواهیم داد. اگر می خواهید سریع به این مکان برسید سرویس های تاکسی Uber و Careem در دبی فعالیت دارند و به سرعت شما را به دبی مال می رسانند اما شاید هزینه زیادی داشته باشد.

سرویس رایگان دبی مال نیز در سطح شهر هستند که با ایست در 10 هتل، مسافران را به سمت دبی مال می برد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7422

به "سرگرمی و آموزش در کیدزانیا دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگرمی و آموزش در کیدزانیا دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید