سهم 25درصدی ورنی از صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سهم 25درصدی ورنی از صادرات صنایع دستی استان در سال 96 اطلاع داد.

سهم 25درصدی ورنی از صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین معاون صنایع دستی این استان روز گذشته 12 شهریور 97 در آیین افتتاح هشتمین جشنواره ملی ورنی شهرستان اهر برگزار گردید، گفت: یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره ورنی، ایجاد انگیزه در ورنی بافان و تولیدنمایندگان ورنی منطقه ارسباران (قره داغ) است.

به آفرین اضافه نمود: تبلیغ هدفمند ورنی می تواند این محصول را به یک برند بین المللی برای منطقه ارسباران و استان بدل سازد، البته این نکته قابل ذکر است که برندسازی درکنار ارائه محصول با کیفیت و مطلوب با همکاری تولیدنمایندگان ورنی ایجاد خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 11 هزار نفر در عرصه صنایع دستی استان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: 15 درصد از 11 هزار فعال حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی در رشته ورنی فعالیت می نمایند که بر اساس همین آمار، 25 درصد از صادرات تولیدات صنایع دستی استان در سال 96 به ورنی اختصاص یافته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان فروش در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز در تیرماه امسال حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان بود، گفت: از مجموع فروش یک میلیارد و 100 میلیون تومانی صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی تبریز، 340 میلیون تومان آن (بالغ بر 30 درصد) از فروش ورنی آذربایجان شرقی حاصل شد.

معاون صنایع دستی استان با تأکید بر اینکه سال گذشته هنرمندان حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی 26 نشان مرغوبیت صنایع دستی دریافت کردند که پنج نشان مرغوبیت مربوط به رشته ورنی بود، توضیح داد: ورنی پای ثابت تمامی نمایشگاه های صنایع دستی کشور است و اگر قرار باشد تا یک غرفه به نمایشگاهی در اقصی نقاط کشور معرفی کنیم اولویت ما معرفی غرفه فروش تولیدات ورنی است.

به آفرین در سرانجام با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی ورنی بافی، اضافه نمود: با توجه به اینکه طرح و نقشه ورنی بافی در طول زمان به روش سینه به سینه از جامعه عشایری و روستایی به نسل های جوان انتقال یافته است، اما با این حال اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای توسعه ورنی بافی، طی دو سال گذشته 100 نفر را در روستاهای قلندر، شله بران و کردلر را تحت آموزش های ورنی بافی به صورت رایگان قرار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7484

به "سهم 25درصدی ورنی از صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 25درصدی ورنی از صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید