سینمای مستند متعهد به حقیقت است

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم مستند آذربایجان، محمد آفریده ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: سینمای مستند بیش از هر چیز متعهد به حقیقت است و فیلمساز دلسوز و وارسته این سینما پیش از هر جشنواره‌ای باید ابتدا به تعهد و آزادگی و پرسشگری ایمان داشته باشد.

سینمای مستند متعهد به حقیقت است

وی افزود: بارها گفته ام که جشنواره ها، آخرین حلقه یک مجموعه از فعالیتها است اگر فعالیتها درست، پویا و مدیریت شده باشد جشنواره می تواند تاثیر گذار و پیشرو باشد اما اگر جشنواره ها فقط برای جشنواره باشد، یک دورهمی و مهمانی با پول بیت المال است.

آفریده تأکید کرد: باید خیلی کارها قبل از جشنواره برای رونق و بستر سازی فرهنگی این سینمای اندیشه و آگاهی انجام داد. خود سازی مقدمه و اصل هر چیزی در این سینما است. هر گاه جشنواره ها با واقعیات و حقایق جامعه متناسب بود تاثیر گذاری آن می تواند، چند برابر برای سینمای مستند و جامعه، دست آورد داشته باشد.

این کارگردان و فیلنامه نویس همچنین خاطرنشان کرد: از سال ها قبل با جوانان پرانرژی و خلاق دیار تبریز محشور و مانوس و آشنا بوده و هستم و معتقدم ایران اسلامی سرزمین گنجهااست و هرچقدر با اعتماد به این سرمایه ها توجه و اهمیت داده شود، فرداها روشنتر و آبادتر خواهد بود.

محمد آفریده در پایان گفت: امیدوارم با تلاشها و پشتکار همه دست اندر کاران عزیز برگزاری جشنواره، نشاط و رونق این حوزه مهجور را بیش از پیش شاهد باشیم.

گفتنی است، جشنواره فیلم مستند آذربایجان از 5 تا 8 شهریور در تبریز برگزار می‌شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28

به "سینمای مستند متعهد به حقیقت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای مستند متعهد به حقیقت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید