صادرات 500 میلیون دلاری صنایع دستی، استان فارس سال جاری دو ثبت جهانی مهم داشته است

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سال گذشته 500 میلیون دلار صادرات در حوزه صنایع دستی اجرا شده است.

صادرات 500 میلیون دلاری صنایع دستی، استان فارس سال جاری دو ثبت جهانی مهم داشته است

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه 28 بهمن 97 در همایش ثبت آباده به عنوان شهر جهانی منبت اضافه نمود: از 500 میلیون دلار حدود 250 میلیون دلار به صورت چمدانی توسط گردشگران و مابقی به وسیله گمرک به سایر کشورها صادر شده است.

مونسان با اشاره به آمار 5 میلیون و 100 هزار نفری گردشگر خارجی ورودی به کشور در سال گذشته، گفت: در 9 ماه اول سال 97 تعداد گردشگران ورودی به کشورمان 6 میلیون نفر بوده است.

او با بیان اینکه استان فارس سال جاری دو ثبت جهانی محور ساسانی و منبت آباده را داشته است، اضافه نمود: کشور ایران رتبه اول ثبت شهرهای جهانی در حوزه صنایع دستی را به اختصاص داده است، که این نشان از فرهنگ و هنر مردمان این سرزمین دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پتانسیل خوب ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی، گفت: میتوانیم این صنعت را تقویت و ارتقا دهیم.

او ادامه داد: در صنعت گردشگری و صنایع دستی با اندک سرمایه گذاری میتوانیم ایجاد شغل و درآمد کنیم که این موضوع نشان دهنده مزایای بسیار زیاد این بخشها است.

مونسان با اشاره به فعال بودن 400 رشته صنایع دستی در کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی یکی از پیروز ترین دستگاه ها در ایجاد اشتغال بوده است.

او گفت: گردشگری از بخش هایی است که نشاط اجتماعی ایجاد می نماید و این موضوع یکی از کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و مالی این حوزه است.

همچنین در این مراسم تمبر اختصاصی آباده شهر جهانی منبت با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7279

به "صادرات 500 میلیون دلاری صنایع دستی، استان فارس سال جاری دو ثبت جهانی مهم داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 500 میلیون دلاری صنایع دستی، استان فارس سال جاری دو ثبت جهانی مهم داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید