طرز تهیه کباب برگ خانگی و نکاتی برای طبخ آن

به گزارش مجله سلو بلاگ، یکی از خوش طعم ترین کباب ها کباب برگ است که از گوشت راسته تهیه می گردد. کباب برگ خانگی را به راحتی می توانید تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه کباب برگ خانگی و نکاتی برای طبخ آن

خبرنگاران | سرویس آشپزی - اگر شما نیز یکی از هواداران کباب برگ هستید و تصور می کنید که برای میل کردن این کباب لذیذ حتما باید به رستوران بروید، اما از طرف دیگر ترجیح می دهید به جای رفتن به رستوران، خودتان در منزل دست به کار شوید، نگران نباشید. به راحتی می توانید کباب برگ خانگی را در منزل تهیه کنید و از میل کردن آن لذت ببرید. رمز خوشمزه شدن کباب برگ در انتخاب گوشت آن است، بنابراین به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب برگ خانگی

به منظور تهیه کباب برگ برای شش نفر، به حدود یک ساعت زمان و مواد اولیه ای که در جدول زیر مشاهده می کنید، نیاز دارید.

مواد لازم
گوشت قرمزیک کیلو و نیم
پیاز3 عدد متوسط
روغن زیتونیک استکان
گوجه فرنگی6 الی 8 عدد
فلفل و نمکبه میزان لازم

نکته: نکته مهم در تهیه یک کباب خوب، گوشت آن است که باید نرم باشد. برای تهیه این کباب باید از گوشت راسته گوساله یا گوسفند استفاده گردد.

طرز تهیه کباب برگ خانگی

  1. بسته به سلیقه خود می توانید پهنای کباب را به هر اندازه ای در نظر بگیرید. برای اینکار گوشت راسته را روی تخته قرار دهید و به اندازه پهنای کباب (بسته به سلیقه خودتان) یک قطعه از آن را جدا کنید. برای این منظور می توانید پهنای سه الی چهار انگشت را در نظر بگیرید.
  2. به همین ترتیب تمام گوشت را برش بزنید.
  3. سپس گوشت ها را ورقه ای از ارتفاع برش زده تا ضخامت هر کدام به نیم سانتیمتر برسد.

  4. پیازها را رنده کنید و با روغن زیتون و فلفل مخلوط کنید. گوشت ها را در این سس به مدت حداقل یک شب قرار دهید تا ترد شوند.
  5. اکنون گوشت ها را به سیخ بکشید و با چاقو کمی روی آن بکوبید.

  6. روی آتش ملایم زغال، آن ها را کباب کنید. حتما صبر کنید تا آتش از شعله بیوفتند و سپس کباب ها را روی آن قرار دهید.

  7. هنگام کباب شدن گوشت ها باید آن ها را چندین بار برگردانیم تا تمام کباب به طور یکنواخت بپزد. توجه داشته باشید که کباب باید پخته گردد و در عین حال خشک نباشد. هنگامی که کباب ها آماده شد، مقداری نمک روی آن بپاشید.

  8. گوجه ها را از وسط به دو قسمت مساوی برش بزنید. سپس آن ها را نیز به سیخ زده و کباب کنید.

کباب برگ خانگی آماده شده است و باید آن را سرو کنید. برای این منظور کباب ها را در یک ظرف مناسبی مانند دیس بکشید و مقدار کمی کره روی آن بزنید. اطراف دیس را نیز با جعفری، ترشی کلم قرمز و پیاز خلال شده تزیین کنید. گوجه ها را نیز در کنار کباب ها یا در ظرف دیگری همراه با کباب برگ سرو نمایید. اغلب کباب برگ را با برنج سرو می نمایند، اما با نان نیز می توان آن را سرو کرد.

چند نکته:

  • در صورت تمایل می توانید روغن زیتون را از سس این کباب حدف کنید.

  • هچگاه در سس کباب نمک نریزید، زیرا باعث سفت شدن گوشت می گردد. نمک را زمانی که کباب روی زغال پخته شد باید اضافه کنید.
  • هنگامی که آتش را درست کردید، صبر کنید که از شعله بیفتد و فقط گرما داشته باشد. سپس با انبر سطح زغال را در تمام منقل یکنواخت پخش کنید.
  • هنگامی که کباب را به سیخ بزنید توجه داشته باشید که تکه های پیاز به آن نچسبیده باشد، زیرا در این صورت پیاز ها روی منقل می سوزند و به کباب می چسبند، در نهایت طعم کباب تلخ خواهد شد.

سخن آخر

به همین راحتی می توانید کباب برگ خانگی را تهیه کنید. گوشت قرمز منبعی سرشار از پروتئین و آهن است که هر دو عنصر برای حفظ سلامت بدن ضرورت دارند. از طرف دیگر با حذف روغن زیتون، این غذا دارای چربی چندانی نیست و دغدغه ای نیز از بابت چرب بودن غذا نخواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم اگر به طعم کباب برگ علاقه دارید، مطالب طرز تهیه کباب برگ با گوشت گوساله در فر و طرز تهیه کباب برگ تابه ای خوشمزه را نیز در خبرنگاران آموزش ببینید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: setare.com
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28136

به "طرز تهیه کباب برگ خانگی و نکاتی برای طبخ آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کباب برگ خانگی و نکاتی برای طبخ آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید