عمل موفقیت آمیز پیوند قلب دختر 6 ساله در شرایط کرونایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: با وجود شیوع گسترده ویروس کووید 19 در کشور، عملیات پیوند قلب روی دختر 6 ساله با حساسیت و کوشش بسیار زیاد با موفقیت صورت گرفت.

عمل موفقیت آمیز پیوند قلب دختر 6 ساله در شرایط کرونایی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در تکمیل اظهار کرد: در حالی که کشور درگیر ویروس کووید 19 است و شیوع گسترده ای از این بیماری را شاهد هستیم، امروز عملیات پیوند قلب، بر روی دختر 6 ساله ای در بیمارستان شهید رجایی با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: گیرنده قلب دختری 6 ساله با حال نامساعد بود که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بود. با توجه به شرایط وخیم بیمار و احتیاج فوری به دریافت قلب پیوندی با یاری واحدهای فراهم آوری پیوند، دهنده ای 18 ساله در استان سمنان شناسایی شد.

وی ادامه داد: با تایید مرگ مغزی قهرمان 18 ساله ما، که به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری بود و اعلام رضایت خانواده و انجام مشاوره های عفونی و تست های مربوط به ویروس کرونا، شرایط اهدا فراهم شد.

شادنوش در مورد شیوه انتقال عضو پیوندی به بیمارستان شهید رجایی توضیح داد: با توجه به احتمال آلوده شدن فرد دهنده عضو، با پیگیری جدی و کوشش مستمر مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از بیمارستان سینا به سمنان ارسال و فرد دهنده به تهران منتقل شد.

وی بیان کرد: قهرمان اهداکننده بدون ورود به بخش مراقبت ویژه به صورت مستقیم به اتاق عمل بیمارستان سینای تهران منتقل و تیم جراحی در این مرکز ارگان های پیوندی را جداسازی کردند. سپس قلب پیوندی این فرد به بیمارستان رجایی ارسال شد.

شادنوش ادامه داد: در حال حاضر حال عمومی فرد گیرنده خوب و عمل با موفقیت انجام شده است. دو کلیه و کبد فرد دهنده نیز به شیراز جهت پیوند به دیگر بیماران احتیاجمند ارسال شد.

وی ضمن تشکر از واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی سمنان، تهران و ایران و تیم های جراحی بیمارستان های سینا و قلب شهید رجایی، اظهار کرد: انشاالله با گذر از این شرایط دوباره امکان اهدا و پیوند عضو برقرار و کوشش برای ارتقا شاخص این فرایند در کشور بیش از پیش خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13838

به "عمل موفقیت آمیز پیوند قلب دختر 6 ساله در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمل موفقیت آمیز پیوند قلب دختر 6 ساله در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید