ماکرون خواهان تمدید آتش بس در شمال سوریه شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود بر ضرورت تمدید آتش بس در شمال شرقی سوریه تأکید کرد.

ماکرون خواهان تمدید آتش بس در شمال سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در گفتگویی تلفنی با همتای روس خود ولادیمیر پوتین بر ضرورت تمدید آتش بس موقت بین ترکیه و گروههای کُرد مستقر در شمال شرقی سوریه تأکید کرد.

شامگاه پنج شنبه در سرانجام مذاکرات هیئت آمریکایی به سرپرستی مایک پنس معاون رئیس جمهور این کشور با مذاکره نمایندگان ارشد ترکیه از جمله شخص رئیس جمهور رجب طیب اردوغان، مقرر شد که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات نظامی خود در شمال شرقی سوریه را متوقف کند و طی این مدت نیروهای کُرد ضمن عقب نشینی از نوار مرزی بین ترکیه و سوریه (به عرض 30 کیلومتر) عقب نشینی نمایند.

ترکیه میخواهد با حمایت واشنگتن منطقه حائلی (موسوم به منطقه امن) را به عمق 30 کیلومتر را در خاک سوریه ایجاد کند تا هم ابتکار عمل را در مناطق مرزی خود در دست داشته باشد و هم تعداد زیادی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه (که تعدادشان بیش از 3.5 میلیون نفر برآورد می گردد) را در این منطقه حائل کند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9869

به "ماکرون خواهان تمدید آتش بس در شمال سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون خواهان تمدید آتش بس در شمال سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید