ماکرون مدیریت کرونا در چین را زیر سوال برد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس جمهوری فرانسه مدیریت چین در برخورد با شیوع ویروس کرونا را زیر سوال برده و گفت: اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی خبریم.

ماکرون مدیریت کرونا در چین را زیر سوال برد

به گزارش خبرنگاران، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به روزنامه فایننشال تایمز گفت: زودباوری است اگر بگوییم چین با این بحران مدیریتی بهتر از سایرین داشته است.

او اضافه نمود، گزارشی جنجالی در سایت سفارتخانه چین در پاریس منتشر شد که می گفت، کشورهای غربی سالخوردگان را در سرای سالمندان به حال خود رها نموده اند تا بمیرند.

در واکنش وزارت خارجه فرانسه سفیر چین را برای ابراز نارضایتی احضار کرد. چین این نزاع را به عنوان یک سوءتفاهم، رد کرد. ژائو لیجیان، سخنگوی دولت پکن گفت که چین هرگز اظهار نظری منفی درباره چگونگی برخورد فرانسه با این اپیدمی ننموده و قصد چنین اظهار نظری را هم ندارد.

ماکرون در پاسخ به این سوال فایننشال تایمز که آیا برخورد اقتدارگرایانه چین با مردم خود برای مهار شیوع ویروس کرونا ضعف نظام های دموکراتیک غربی را برملا نموده، گفت، قیاسی میان جوامع باز و جوامعی که حقیقت را سرکوب می نمایند، وجود ندارد.

او توضیح داد: با توجه به این اختلاف ها، گزینه های اتخاذ شده و شرایط امروز چین، که برای من محترم است، نباید خیلی زود باور کرد که چین مدیریت بهتری در این بحران داشته است.

او اضافه نمود: ما جواب این سوال را نمی دانیم. به وضوح اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی خبریم.

رئیس جمهوری فرانسه توضیح داد که لغو آزادی ها برای مقابله با اپیدمی، دموکراسی های غربی را تهدید خواهد نمود.

او گفت: این برای ما قابل پذیرش نیست. نمی توانیم تار و پود وجودی خود را بر این اساس که بحرانی بهداشتی وجود دارد ترک کنیم.

به گزارش بی بی سی، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس روز پنج شنبه در کنفرانسی خبری گفت که سوال های سختی درباره چگونگی آغاز این بحران هست که باید مطرح گردد.

او گفت، باید به آنالیز عمیق این موضوع پرداخت که این ویروس چطور توانست از چین منتشر گردد و گفت که بعد از بحران نمی توان به روال عادی بازگشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم موضع سختی علیه چین اتخاذ نموده است. او روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که چرا درصد بزرگی از 137 هزار مرگ در دنیا به آمریکا مربوط می گردد، سایر کشورها را به دروغ گفتن درباره آمار واقعی مرگ و میر متهم کرد.

او با نام بردن از چین گفت: آیا واقعا کسی آمارهایی را که بعضی از این کشورها ارائه می نمایند، باور می نماید؟

او اضافه نمود، آمریکا درحال آنالیز گزارش های تایید نشده است که می گوید ویروس کرونا ممکن است از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون سرایت نموده باشد، نه از بازاری در این شهر.

شبکه خبری فاکس نیوز روز چهارشنبه به نقل از منابعی که هویتشان را فاش نکرد، گزارش داد احتمال داده می گردد که ویروس کرونا به طور تصادفی بعد از آلوده شدن یک کارآموز به دلیل پروتکل های ضعیف ایمنی از تأسیساتی در ووهان به بیرون سرایت نموده باشد.

رسانه های آمریکایی قبلا گزارش داده بودند که سفارت آمریکا در پکن نگرانی خود درباره سطح ایمنی در دو آزمایشگاه در ووهان را در سال های اخیر مطرح نموده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15396

به "ماکرون مدیریت کرونا در چین را زیر سوال برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون مدیریت کرونا در چین را زیر سوال برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید