محسن هاشمی: نمی شود مسئولان در رفاه باشند و از مردم انتظار تحمل سختی را داشت

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و سیره نبوی ایشان گفت یکی از دلایل اصلی حمایت مسلمانان از پیامبر در دوران سختی های صدراسلام، همراهی رسول خدا (ص) با مردم در تحمل مسائل بود، پیامبر در شعب ابیطالب در همان شرایط سخت مردم زندگی کرد، نمی شود مسئولان از رفاه و آسایش برخوردار باشند و از مردم انتظار مقاومت و تحمل سختی را داشته باشند.

محسن هاشمی: نمی شود مسئولان در رفاه باشند و از مردم انتظار تحمل سختی را داشت

محسن هاشمی در آغاز دویست و چهل و دومین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت رسول خدا (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام گفت: جامعه ما امروز در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار گرفته است و تحت شدیدترین تحریم هاست، در عصر پیامبر این فشار حداکثری در دوران شعب ابیطالب رقم خورد و مسلمانان با تحمل فشار با سربلندی از تحریمها خارج شدند که امیدواریم بزودی با رفتن ترامپ، این دوره سختی هم به گشایش برای مردم تبدیل شود.

هاشمی اضافه نمود: البته یکی از دلایل اصلی حمایت مسلمانان از پیامبر در دوران سختی های صدراسلام، همراهی رسول خدا (ص) با مردم در تحمل مسائل بود، پیامبر در شعب ابیطالب در همان شرایط سخت مردم زندگی کرد، نمی شود مسئولان از رفاه و آسایش برخوردار باشند و از مردم انتظار مقاومت و تحمل سختی را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ویژگی برجسته پیامبر(ص)، اخلاق مداری حضرت بود که هدف از بعثت خویش را نیز تعالی اخلاق در جامعه بیان کردند، بدون اخلاق و مدارا و مهربانی در جامعه، نماز و روزه و جهاد و حج، تنها پوسته ای از دین هستند که فاقد روح و معنویت است.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه در جامعه شاهد تعمیق شکاف و اضافه نموده شدن احساس تنفر و جدایی میان سلیقه ها و روینمودهای مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و قومی هستیم.

محسن هاشمی گفت: بخشی از این چالش ها از عملنمودهای جناحی و سلیقه ای در مسئولیت های رسمی سرچشمه می گیرد و متاسفانه دستگاه های فرهنگی و مسئولان مربوطه بجای تلاش در جهت ترمیم شکاف ها بعضا به تعمیق اختلافات دامن می زنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید بدانیم بدون فراگیری ارزشهای اخلاقی و افزایش وحدت ملی، قادر به عبور از این شرایط سخت نخواهیم بود، اگر مسئولان وجناحی های سیاسی تلاششان در جهت فرافکنی مسائل به عهده رقبا و دیگران باشد، بزودی خواهیم دید همه مسئولان و جناحهای سیاسی با ریزش پایگاه اجتماعی خود روبرو خواهد بود چون در جمع جبری تنفر و کینه، همه بازنده اند.

هاشمی همچنین گفت: درس بزرگ پیامبر اکرم و امام حسن و امام رضا علیهم السلام برای ما، افزایش مدارا و مهربانی با دیگران، خطاپوشی و گذشتن از آبرو و موقعیت خویش برای مصلحت جامعه وحفظ جان ونوامیس و معیشت عمومی است، تصمیماتی که پیامبر اکرم، امام حسن و امام رضا، براساس عقلانیت و مصلحت دین و مردم گرفتند، اگرچه در آن روز با طعنه ها و تخریبهای گروهی از افراد تندرو و هیجانی روبرو شد اما راستا صحیح را پیش روی جامعه باز کرد و منجر به ماندگاری راه اسلام برای قرنهای متمادی و جوامع گوناگون گشت. امیدواریم که این راستا عقلانیت، میانه روی و مدارا را بتوانیم برای نسلهای آینده باز نگه داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 23450

به "محسن هاشمی: نمی شود مسئولان در رفاه باشند و از مردم انتظار تحمل سختی را داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن هاشمی: نمی شود مسئولان در رفاه باشند و از مردم انتظار تحمل سختی را داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید