مخاطبِ تازه وارد سالن های دولتی را نمی شناسد، دزدیدن نقاشی اشر

به گزارش مجله سلو بلاگ، فریبرز کریمی کارگردان نمایش نقاشی اشر که این روزها در تالار قشقایی روی صحنه است، به خبرنگاران گفت: این اثر نمایشی اجرای خود را از 25 مهر ماه در تالار قشقایی شروع نموده اما نکته جالب توجه این است که بسیاری از مخاطبان جدید تئاتر، نمی دانند تالار قشقایی کجاست و برخی فکر می نمایند یک سالن تازه تاسیس است و اینکه تصورشان از تئاترشهر این است که یک سالن بیشتر ندارد که مخصوص اجرای آثار کلاسیک و قاب عکسی است.

مخاطبِ تازه وارد سالن های دولتی را نمی شناسد، دزدیدن نقاشی اشر

وی ادامه داد: باید دید چه اتفاقی در این چندسال اتفاق افتاده که تماشاگرانی که تازه به جمع مخاطبان تئاتر اضافه شده اند تئاتر را با تماشاخانه های خصوصی می شناسند و آشنایی با مجموعه های دولتی مثل تئاتر شهر ندارند. این اتفاق برای تالار مولوی هم صدق می نماید. این تماشاخانه ها سالن های مهم تئاتری هستند که نمایش های تاثیرگذاری در آنجا به صحنه رفته و جزو تاریخچه تئاتر ما محسوب می شوند و این مساله خیلی ناراحت نماینده است که چنین تماشاخانه هایی در محاق قرار بگیرند.

کارگردان مده آ یادآور شد: معتقدم روند کاری تماشاخانه های دولتی باید به شکلی باشد که هم کیفیت آثار را حفظ نمایند و هم بتوانند اهمیت شان را به مخاطبان نشان دهند. تماشاگران باید مطلع شوند که سالن های دولتی مهم تر و اصلی تر از تماشاخانه های خصوصی هستند که هر لحظه امکان تعطیل شدنشان می رود. این نکته را هم باید مورد توجه قرار داد که چه مساله ای باعث شده که کارگردان های تئاتر ترجیح می دهند با وجود مسائل مالی و برخوردهای نامناسبی که برخی از مدیران تماشاخانه ها برایشان به وجود می آورند به جای تماشاخانه های دولتی باز هم به سراغ سالن های خصوصی بروند.

کریمی توضیح داد: در طول این مدت تنها چند تماشاخانه خصوصی به صورت مستمر و حرفه ای فعالیت می نمایند و بقیه مدام در حال باز و بسته شدن و تغییر نام و مدیر هستند. اگر تماشاخانه های دولتی با گروه های تئاتری همراهی بیشتری داشته باشند و کیفیتشان را بالاتر ببرند، می توانند با تماشاخانه های خصوصی رقابت نمایند و در نتیجه تئاتری ها هم کمتر به دنبال تهیه نمایندگانی می روند که قصد دارند گروه ها را از آن خود نمایند و از طرف دیگر تماشاخانه های خصوصی هم مجبور می شوند روند درست تری را برای جذب هنرمندان طی نمایند.

وی درباره استقبالی که تا امروز از نمایش نقاشی اشر شده است، اعلام کرد: تصور ما این بود که وقتی قرار است در تئاترشهر اجرا برویم این مجموعه تماشاگر ثابت خودش را دارد اما اینطور نبود. تئاتر شهر مهمترین مرکز تئاتر تهران است اما متاسفانه کوششی برای تبلیغ آثارش نمی نماید، البته با حضور آقای اسدی رئیس جدید مجموعه تئاتر شهر کوشش های خوبی برای بازگشت این مجموعه به روزهای آرمانی اش در حال اجرا است و در کل از استقبالی که تاکنون از نمایش ما شده است، رضایت داریم. این نمایش بدون تهیه نماینده اجرا می گردد و سبک و سیاق آن به این شکل است که باید با تبلیغ فرد به فرد مخاطبان خودش را جذب کند نه شیوه هایی که این روزها برای تبلیغات باب شده است. برای گروه ما لذت بخش است که در تئاترشهر به صحنه می رویم و بدون فشار سالن و تهیه نماینده تمرکزمان را روی اجرا گذاشته ایم.

این کارگردان تئاتر درباره مضمون نمایش شرح داد: نقاشی اشر نوشته محمدحسین معارف است که سه سال قبل نوشته شده و داستان آن درباره یکی از نقاشی های اشر نقاش هلندی است که توسط فردی به نام آرام که کوررنگ است دزدیده می گردد. آرام که خودش نیز نقاش است مسبب مرگ برادرش بوده و خانواده اش می خواهند انتقام مرگ برادر را از او بگیرند... نمایش از فضای فانتزی برخوردار است و شباهت هایی به نمایش هایی که در زمان دانشجویی کار می کردم و البته نمایش قبلی ام دینید اینچ دارد.

مونا احمدی، آوا درویشی، آوا شریفی، مهسا طهماسبی، نوید فیاض، جاوید قائم مقامی، فرزاد نام آور بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا اول آذرماه ساعت 19:15 در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1561

به "مخاطبِ تازه وارد سالن های دولتی را نمی شناسد، دزدیدن نقاشی اشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخاطبِ تازه وارد سالن های دولتی را نمی شناسد، دزدیدن نقاشی اشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید