مهار آتش سوزی در منطقه نزدیک نیروگاه اتمی چرنوبیل اوکراین

به گزارش مجله سلو بلاگ، مقامات مسئول اوکراینی اعلام کردند که آتش سوزی در منطقه نزدیک نیروگاه هسته ای چرنوبیل دیگر خاموش شده و میزان اشعه رادیواکتیو در منطقه هم طبیعی بوده و افزایش نیافته است.

مهار آتش سوزی در منطقه نزدیک نیروگاه اتمی چرنوبیل اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی سرویس خدمات حوادث اضطراری اوکراین اعلام نمود که نیروهای امدادگر آتش سوزی در منطقه نیروگاه هسته ای چرنوبیل را مهار کره اند و تنها خاموش کردن دوده ها چند روز دیگر طول خواهد کشید.

نیکولای چه چتکین رئیس این سازمان در یک کنفرانس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین، در پاسخ به این سؤال ولادیمیر زلنسکی که دقیقاً چه زمانی آتش سوزی در منطقه متروکه چرنوبیل متوقف خواهد شد، پاسخ داد که دیگر هیچ آتش سوزی رد منطقه وجود ندارد. وی اطمینان داد که امدادگران اجازه انتقال یافتن آتش به بعضی تأسیسات و انبارهای مهمات در منطقه چرنوبیل را نداده اند.

طبق این اطلاعات روز گذشته در مجموع هواپیماهای ویژه آتش نشانی از 500 تن آب برای خاموش کردن آتش سوزی استفاده کرد. میزان اشعه رادیواکتیو در منطقه طبیعی بوده و افزایش نیافته است.

ویتالی کلیچکو ، شهردار کی یف هم ، به نوبه خود ، اطمینان داده است که آتش سوزی در منطقه متروکه چرنوبیل منجر به افزایش پس زمینه تابش اشعه های رادیواکتیو در پایتخت اوکراین نشده است.

شب گذشته هم، رئیس سازمان بازرسی اکولوژی کشور اوکراین ، در صفحه فیس بوک خود اعلام نمود که آتش سوزی در منطقه چرنوبیل دیگر خاموش شده است. به گفته وی، بارش باران در منطقه یاری زیادی به مهار آتش کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15302

به "مهار آتش سوزی در منطقه نزدیک نیروگاه اتمی چرنوبیل اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار آتش سوزی در منطقه نزدیک نیروگاه اتمی چرنوبیل اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید