مهلت ثبت نام در آزمون دکتری گروه پزشکی امشب 22 اسفند ماه انتها می یابد خبرنگاران

به گزارش مجله سلو بلاگ، مهلت ثبت نام در آزمون رشته های علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی از 12 اسفند 99 شروع شده است و امشب 22 اسفند 99 سرانجام می یابد.

مهلت ثبت نام در آزمون دکتری گروه پزشکی امشب 22 اسفند ماه انتها می یابد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در تیرماه 1400 برگزار می گردد.

ثبت نام در این آزمون از روز سه شنبه 12 اسفند 99 شروع شده است و مهلت ثبت نام تا ساعت 24 امشب آدینه 22 اسفند 99 ادامه دارد. بر این اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی بر اساس آزمون کتبی، سوابق، مصاحبه و تهیه طرح واره انجام می گیرد.

بر این اساس در پذیرش دکتری تخصصی آزمون کتبی 50 درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد و مصاحبه علمی 30 درصد و در پذیرش دکتری تخصصی پژوهشی آزمون کتبی 30 درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی 30 درصد و تهیه طرح واره 20 درصد تاثیر دارند.

آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت سئوالات چهارگزینه ای و دارای نمره منفی، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می گردد. ظرفیت اولیه رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال 1400 در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است. این ظرفیت به همراه فهرست دانشگاه های پذیرنده اولیه بوده و ممکن است در اعلام نهایی تغییراتی در رشته های مختلف بر اساس شرایط انجام گردد.

ممکن است بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی بعد از این تاریخ مجوز پذیرش دانشجو دریافت نمایند و یا بعضی از دانشگاه ها به دلایل گوناگون علمی و اجرایی از ظرفیت پذیرش حذف شوند. تغییرات احتمالی در ظرفیت های پذیرش تا زمان انتخاب رشته محل توسط داوطلبان به وسیله سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس ظرفیت اعلام شده، ظرفیت عادی در گروه علوم پایه پزشکی 870 نفر و ظرفیت شهریه پرداز 252 نفر و در مجموع ظرفیت یک هزار و 122 نفر است. همچنین در رشته های تخصصی دندانپزشکی مجموع ظرفیت عادی و شهریه پرداز 20 نفر و در رشته های تخصصی داروسازی نیز 215 نفر است.

در مجموع یک هزار و 46 نفر در ظرفیت عادی، 311 نفر در ظرفیت شهریه پرداز و یک هزار و 357 نفر در مجموع تمامی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش می شوند.

پذیرش در دانشگاه ها یا مراکز شامل: دانشگاه علوم پزشکی ارتش، انستیتو پاستور ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، دانشگاه آزاد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، مرکز قلب شهید رجایی و موسسه سرم سازی رازی به وسیله وزارت بهداشت انجام می گردد اما سایر شرایط از جمله خدمات و امکانات رفاهی تابع ضوابط و قوانین آن موسسه است.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30052

به "مهلت ثبت نام در آزمون دکتری گروه پزشکی امشب 22 اسفند ماه انتها می یابد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ثبت نام در آزمون دکتری گروه پزشکی امشب 22 اسفند ماه انتها می یابد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید