نگرانی محققان نسبت به تشدید طوفان های گرد و غبار در ایران

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرگروه ژئوتکنیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید بر اینکه قدمت طوفان های ریزگرد به اندازه قدمت زمین است، گفت: این نوع طوفان ها در همه جهان در حال گسترش است و آنچه که در مورد ایران نگران کننده است، تشدید این نوع طوفان ها است.

نگرانی محققان نسبت به تشدید طوفان های گرد و غبار در ایران

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسن قاسم زاده در کارگاه علمی ریزگردهای نمکی با بیان اینکه پدیده طوفان های ریزگرد مربوط به ایران نمی گردد، اضافه کرد: آن چیزی که در مورد ایران باعث نگرانی شده، تشدید طوفان های گرد و غبار است که در سال های اخیر با آن روبرو هستیم.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: علاوه بر آن طوفان های ریزگرد را در دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز شاهد هستیم، به گونه ای که بر اساس گزارش های منتشرشده 42 هزار هکتار از اراضی خوزستان در شرایط فوق بحرانی قرار دارند.

قاسم زاده همچنین با اشاره به طوفان های ریزگرد در اصفهان، یادآور شد: در دریاچه ارومیه نیز به دلیل خشک شدن شاهد طوفان های نمکی هستیم که بر اثر وزش باد، یون های نمکی از سطح زمین بلند می گردد که مزارع را دچار خسارت های جبران ناپذیر نموده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با بیان اینکه این طوفان ها همچنین در تهران رخ می دهد، تاکید نمود: ریزگردها از جمله پدیده های زیست محیطی کشور است و چاره ای نداریم جز آنکه راهکارهای منطقی برای مقابله با ریزگرد ارائه دهیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2072

به "نگرانی محققان نسبت به تشدید طوفان های گرد و غبار در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی محققان نسبت به تشدید طوفان های گرد و غبار در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید