همتی: به سلامت از این دوره سخت نیز عبور می کنیم

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: با وضعیت سامانه نیما و پیشی دریافت عرضه ارز نسبت به تقاضای آن و با همت صادرکنندگان و تمهیدات واردات به حول و قوه الهی از این دوره سخت نیز به سلامت عبور می کنیم.

همتی: به سلامت از این دوره سخت نیز عبور می کنیم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از حدود 50 سال پیش که نفت سهم غالب فراوری و صادرات را در اقتصاد ایران داشت تا به امروز که نفت کمتر از یک سوم صادرات را تشکیل می دهد به هر دلیل دولت نتوانسته است بودجه خود را از نفت جدا کند. رشد مالی کشور نیز با وجود کاهش سهم نفت به شدت متأثر از بخش نفتی است.

تبعاً اثر مستقیم تحریم های ظالمانه ، کاهش رشد بخش نفتی و کاهش منابع برای بودجه دولت است این دو با همدیگر بخش غیرنفتی اقتصاد و بالتبع رشد کل اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده اند.

آنچه که بانک مرکزی با سیاست های پولی و ارزی خود می تواند انجام دهد ایجاد ثبات و یاری در جهت رونق بخش غیرنفتی است.

رشد بخش نفتی برونزا است و به فراوری و صادرات نفت بستگی دارد و سیاست های بانک مرکزی بر رشد درونزا و غیرنفتی مؤثر است. همان گونه که پیش تر هم بیان کردم کوشش بانک مرکزی بر رونق صادرات غیرنفتی، ورود ارز آن به چرخه اقتصاد کشور، یاری به تسهیل واردات، کالاهای ضروری و سرمایه ای و ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد می باشد.

وضعیت سامانه نیما و پیشی دریافت عرضه ارز نسبت به تقاضای آن نشان می دهد که با همت صادرکنندگان و تمهیدات واردات به حول و قوه الهی از این دوره سخت نیز به سلامت عبور خواهیم کرد. بدیهی است در صورت بازگشت به چرخه طبیعی مالی بانک مرکزی نیز سیاست های اصلاحی و احتیاطی خود را ادامه داده و از تکرار تجربه های تلخ گذشت حتی الامکان پرهیز خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9753

به "همتی: به سلامت از این دوره سخت نیز عبور می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی: به سلامت از این دوره سخت نیز عبور می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید