همکاری های ایران با بوسنی در زمینه وقف

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در این دیدار، سنائید زائیموویچ، رییس اداره اوقاف جمعیت اسلامی بوسنی ضمن خوشامدگویی به رایزن فرهنگی کشورمان، اظهار کرد: امید است تا شرایط همکاری ایران با بوسنی در زمینه وقف فراهم شود.

همکاری های ایران با بوسنی در زمینه وقف

زائیموویچ، در ادامه اضافه نمود: امیدوارم که بتوانیم در زمینه وقف با جمهوری اسلامی ایران تعامل داشته باشیم.

وی به سفر اخیر رئیس العلمای بوسنی به ایران اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس العلما بوسنی و دیدار با مقامات ایرانی در خصوص گسترش زمینه های فعالیت مختلف دینی و فرهنگی تاکید شد و وی از مسئولین مجموعه های مختلف جمعیت اسلامی درخواست کرد که زمینه های همکاری با مراکز ذیربط ایرانی را فراهم کند،

رییس اداره اوقاف جمعیت اسلامی بوسنی، بیان نمود: از این رو، ما علاقمند هستیم ضمن استمرار جلسات در موضوعات وقف با شما همکاری کنیم.

وی با اشاره به فرهنگ غنی و تاریخی وقف در ایران، گفت: تاریخ وقف در بوسنی به دوره حاکمیت عثمانی ها در 500 سال پیش برمی گردد و جالب اینکه وقف نامه ها به سه زبان ترکی، فارسی و عربی نوشته می شد که تعداد زیادی از آنها خوشبختانه موجود است و در صورت تمایل می توانید آنها را مشاهده کنید.

زائیموویچ، با تاکید بر آغاز همکاری با ایران در خصوص وقف، بیان نمود: ما با کشورهای دیگر نظیر ترکیه و کویت همکاری می کنیم اما تا به امروز با ایران همکاری نداشته ایم که امیدوارم بتوانیم با کمک یکدیگر شرایط همکاری ایران و بوسنی را در زمینه وقف ایجاد کنیم.

وی، اضافه نمود: ما در زمینه های مختلف از جمله حفظ و ترمیم اسناد وقف و نیز مکانیزه کردن سیستم مدیریت وقف نیازمند تجربه و همکاری ایران هستیم.

رییس اداره اوقاف جمعیت اسلامی بوسنی، همچنین از دعوت رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ایران استقبال کرد و آمادگی خود را برای حضور در ایران و دعوت از هیئت ایرانی گفت.

وقف؛ بیانگر همکاری و همدلی بین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان

عامری، رایزن فرهنگی ایران در سارایوو درباره وقف و ارائه تجربیات ایران به کشور بوسنی، گفت: همان گونه که آگاهی دارید وقف در ایران سابقه ای بیش از هزار سال دارد و در جهت تأمین منافع عمومی در کلیه زمینه ها اعم از مذهبی، آموزشی، درمانی، خدماتی و ... انجام می پذیرد.

وی اضافه نمود: با رؤیت برخی از وقف نامه ها که از سوی مسلمانان برای حفظ و توسعه منافع پیروان دیگر ادیان در ایران وضع شده در می یابیم که وقف در کشور ما نشانگر وضعیتی فراتر از زندگی مسالمت آمیز، بلکه همکاری و همدلی بین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان بوده و این امر می تواند الگوی خوبی برای ایجاد همدلی در جامعه چند مذهبی بوسنی باشد.

رایزن فرهنگی ایران ضمن ابلاغ دعوت ریاست سازمان حج و اوقاف ایران از رییس اداره اوقاف جمعیت اسلامی بوسنی و هیئت همراه برای سفر به ایران به منظور دیدار و تبادل تجربیات بین طرفین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مکانیزه کردن سیستم مدیریت و ایجاد بانک اطلاعاتی موقوفات، حفظ و ترمیم اسناد وقف، وضع قوانین لازم برای استحصال منافع موقوفات، جلب مشارکت سرمایه گذاری خصوصی داخلی و بین المللی و توسعه درآمد حاصل از موقوفات، برنامه ریزی در زمینه گردشگری مذهبی و ... دارای تجربیات گرانقدری است و آمادگی دارد تا این تجربیات را در اختیار بوسنیایی ها قرار دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12940

به "همکاری های ایران با بوسنی در زمینه وقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های ایران با بوسنی در زمینه وقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید