مجلس افغانستان و توقف توزیع شناسنامه های الکترونیکی

به گزارش مجله سلو بلاگ، اختلاف بر سر موارد درج شده در شناسنامه های الکترونیکی افغانستان در سالهای اخیر با افت و خیزهایی همراه بوده است و به تازگی مجلس این کشور طرح تعدیل آن را با بیشترین آرا تایید کرد.

مجلس افغانستان و توقف توزیع شناسنامه های الکترونیکی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حجت الله خردمند نائب رئیس مجلس افغانستان بیان نمود که طرح تعدیل شناسنامه های الکترونیکی باوجود مخالفت برخی از اعضای این مجلس با اکثریت آرا تایید شد.

خان آقا رضایی از موافقان این طرح گفت که فرایند توزیع شناسنامه های الکترونیک باید متوقف می شد تا نکات اختلافی آن بازنگری شود.

رضایی به هشت صبح گفت که در این طرح درباره درج ملت و ملیت در این شناسنامه های کار شده تا با حل موارد اختلافی زمینه توزیع فراگیر این شناسنامه ها فراهم شود.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دوره اول ریاست جمهوری اش در یک فرمان تقنینی خواستار درج واژه های ملت، ملیت و دین در شناسنامه ها شد و در اردیبهشت سال 1397 نیز فرایند توزیع این شناسنامه ها را با دریافت شناسنامه خویش آغاز کرد.

مجلس افغانستان اما با رد این فرمان تاکید کردند که درج این موارد در شناسنامه های الکترونیک الزامی ندارد. بیش از 50 عضو این مجلس در مهرماه فرایند توزیع شناسنامه الکترونیک را خلاف قانون خواندند و برای تعدیل آن امضا جمع آوری کردند که در نهایت منجر به تایید مجلس برای توقف این فرایند شد.

براساس گزارش ها بیشتر مردم افغانستان به دلیل درج ملیت و قومیت از دریافت شناسنامه الکترونیک خودداری می کنند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 23964

به "مجلس افغانستان و توقف توزیع شناسنامه های الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان و توقف توزیع شناسنامه های الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید