پوتین: قدرت در روسیه نباید به شخص مرتبط باشد؛ دیدگاه مردم مهم است

به گزارش مجله سلو بلاگ، ولادیمیر پوتین در صحن دومای دولتی گفت که قدرت ریاست جمهوری در روسیه نباید تنها به یک نفر مرتبط باشد و تمدید مدت ریاست جمهور فعلی هم تنها در صورتی ممکن است که شهروندان روس به این اصلاحیه رأی مثبت بدهند.

پوتین: قدرت در روسیه نباید به شخص مرتبط باشد؛ دیدگاه مردم مهم است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه پس از رأی گیری درباره اصلاحات جدید در قانون اساسی این کشور در دومای دولتی، با تمدید دوره اختیارات ریاست جمهوری در روسیه مخالفت کرد.

پوتین گفت: پیشنهاداتی برای اصلاح قانون اساسی و تمدید مدت ریاست جمهور فعلی، که بنده در خدمت شما هستم وجود دارد. چنین اقدامی تنها در صورتی می تواند انجام گردد، اگر شهروندان روس به این اصلاحیه رای مثبت بدهند. در ماه آوریل، همه پرسی سراسری در کشور برگزار می گردد. در آن موقع معلوم خواهد شد که اختیارات ریاست جمهوری تمدید می گردد یا خیر. البته به نظر من این کار اشتباه است، هرچند لازم است انجام گیرد.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که قدرت ریاست جمهوری در کشور نباید تنها به یک نفر در ارتباط باشد. وی ابراز اطمینان کرد که زمان آن فرا خواهد رسید که قدرت عالی در این کشور بر اساس شخص نباشد. هرچند هرم قدرتمند ریاست جمهوری کاملاً برای کشور لازم است و در روسیه نمی توان از شکل راهنمایی مجلسی امور استفاده کرد.

پوتین پیشنهاد والنتینا تریشکووا یکی از نمایندگان دوما برای حذف محدودیت در تعداد دفعات ریاست جمهوری را قابل فهم خواند و اضافه نمود، این امکان پذیر است، ولی تغییر قدرت برای توسعه کشور، امری لازم است.

رئیس جمهوری تأکید کرد که اصلاحات کنونی برای قانون اساسی برای دورنمای تاریخی دوردست تر در کشور به تصویب می رسد که در آن جامعه باید از این تضمین برخوردار باشد که تغییر منظم در عرصه قدرت انجام خواهد شد. بدین ترتیب ، ولادیمیر پوتین ابتکارعمل فوق را نامناسب خواند.

رئیس جمهور همچنین اصلاح کامل قانون اساسی فدراسیون روسیه را نامناسب دانست و گفت: به طور کلی، تغییر کامل قانون اساسی لازم نیست، برای اینکه به عقیده من ، هنوز پتانسیل آن فرسوده نشده، بلکه برعکس، قانون اساسی فعلی کارآیی و موثر بودن خود را ثابت نموده است.

وی در عین حال شرح داد که قبل از تصویب اصلاحات در قانون اساسی این کشور، این بسته باید به دادگاه قانون اساسی فدراسیون روسیه ارسال گردد تا مورد تایید قرار بگیرد.

ولادیمیر پوتین تأیید کرد که سرنوشت اصلاحات قانون اساسی درنهایت در نتیجه همه پرسی سراسری در کشور در تاریخ 22 آوریل (سوم اردیبهشت ماه) معین خواهد شد.

وی اضافه نمود: اگر شهروندان روس به تصویب اصلاحات در قانون اساسی، از جمله انتقال بخشی از اختیارات رئیس جمهور به دومای دولتی و شورای فدراسیون، رای مثبت بدهند، چنین تغییراتی باید بلافاصله پس از تصویب اصلاحات مصوب اعمال گردد.

پوتین یادآور شد: در این صورت ، دوما باید بلافاصله اختیارات توسعه یافته جدید را دریافت کند. ضمن اینکه ترکیب فعلی دومای دولتی حق دارد که این اختیارات را بپذیرد، زیرا همه زمینه های قانونی برای این امر وجود دارد و نیازی به برگزاری انتخابات پیش از موعد مجلسی در کشور وجود ندارد.

ضمن اینکه روز سه شنبه مجلس سفلی روسیه (دومای دولتی) در قرائت دوم، لایحه اصلاحات قانون اساسی کشور را آنالیز کرد و در نهایت بسته اصلاحات را تصویب کرد. این سند مورد تایید 382 نماینده دوما نهاده شد. در عین حال 44 نفر به آن رای مخالف داده و 44 نفر هم رای ممتنع دادند.

بدین ترتیب، اصلاحات قانون اساسی روسیه بار دیگر، امروز، چهارشنبه، 11 مارس (21 اسفند) در قرائت سوم آنالیز خواهد شد.

در نشست قرائت دوم این سند، حدود 400 اصلاحیه دریافت شد که از این تعداد حدود 200 مورد خوانده شد و 175 مورد نیز برای رد شدن پیشنهاد شدند.

اصلاحات در قانون اساسی روسیه توسط یک گروه کاری ویژه صورت گرفته است و بعضی تغییرات نیز در نشست روز سه شنبه در نظر گرفته شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13745

به "پوتین: قدرت در روسیه نباید به شخص مرتبط باشد؛ دیدگاه مردم مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: قدرت در روسیه نباید به شخص مرتبط باشد؛ دیدگاه مردم مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید