چه مقدار شستشوی دستها، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کافی است؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، یکی از مهم ترین راه های انتقال ویروس به وسیله دست ها است و میکروارگانیسم های بیماری زایی که به صورت گذرا بر سطح دست قرار می گیرند، تهدیدی برای سلامتی هستند.

چه مقدار شستشوی دستها، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کافی است؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، یکی از مهم ترین راه های انتقال ویروس به وسیله دست ها است، ویروس ها و باکتری های غیر بیماری زای موجود بر سطح دست، معمولاً تهدیدی برای ایجاد و انتقال بیماری نیستند؛ اما میکروارگانیسم های بیماری زایی که به صورت گذرا بر سطح دست قرار می گیرند، تهدیدی برای سلامتی هستند.

کم خطرترین ماده برای بهداشت دست، ماده ای است که در کمترین زمان، عوامل آلوده نماینده را از بین ببرد. عواملی که باید برای انتخاب یک ماده ضدعفونی نماینده مناسب در نظر گرفت شامل اثربخشی ماده ضدعفونی نماینده، تحمل پوست به آن ماده و صرفه مالی آن است.

کارشناسان بهداشت معتقدند برای تمیز کردن دست ها، از روش های مختلفی از قبیل شست وشو با آب و صابون، استفاده از الکل 60 تا 70 درصد، اسپری، ژل و فوم ضدعفونی نماینده استفاده می گردد.

آیا با گرم شدن هوا کرونا از بین می رود؟

آیا وسایل گرمایشی ویروس کرونا را از بین می برند؟

تا به امروز در مورد تعداد دفعات کافی برای تمیز کردن دست ها با مواد ضدعفونی نماینده، اطلاعاتی ذکر نشده است و بر اساس توصیه ها، ضروری است پس از هر بار تماس با منابع احتمالی آلودگی، شست وشوی دست با آب و صابون یا ضدعفونی کردن آن انجام گردد. طبق آنالیز های به عمل آمده در بیمارستان های آمریکا، موارد متعددی از مسائل پوستی در افرادی که به دفعات زیاد از آب و صابون و یا مواد ضدعفونی نماینده استفاده می نمایند مشاهده شده است، یکی از راهکارها جهت حل این مشکل، استفاده روزانه از کرم های مرطوب نماینده یا مخلوط آب لیمو و گلیسیرین است.

توصیه ای برای دفعات ضدعفونی کردن یا شستن دست ها وجود ندارد و دفعات مواجهه با منابع آلودگی، ملاک این کار است. به منظور حفاظت از پوست دست ها پس از شستشوی کامل با آب و صابون و یا ضد عفونی کردن آن ها، مصرف روزانه کرم های مرطوب نماینده توصیه می گردد.

انتهای پیغام/4145

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 14177

به "چه مقدار شستشوی دستها، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کافی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مقدار شستشوی دستها، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کافی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید