چگونه کودک پر انرژی خود را آرام کنیم؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، اغلب بچه ها از انرژی بسیار زیادی برخوردارند که با این انرژی بیش از اندازه به کودک شلوغ مشهور می شوند شلوغ بودن در پر جنب و جوش بودن بچه ها خلاصه می گردد اما در این جا چگونگی رفتار با کودک شلوغ اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید اینکه چگونه با این بچه ها رفتار کنیم و چه رفتاری در قبال کارهای آن ها داشته باشیم تا بهترین رفتار و نوع برخورد باشد.

چگونه کودک پر انرژی خود را آرام کنیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتوته ، بسیار مهم است بچه ها از نوع رفتاری که با آن ها می گردد نوع رفتارهای خود را انتخاب می نمایند .

خواب کامل روشی برای ایجاد آرامش

چون این گروه از بچه ها احتیاج به آرامش جدی و احساس امنیت دارند، خواب کامل، یکی از بهترین روش های ایجاد آرامش برای آن هاست، یک نوزاد در شبانه روز بین 17تا19 ساعت، احتیاج به خواب دارد و یک کودک بین 2تا3سالگی احتیاج به 10 تا 12ساعت خواب در شبانه روز دارد و معمولا خواب شبانه، نقش بارزتری در ایجاد آرامش دارد تا خواب روزانه.

بهترین حالت خواباندن کودک این است که والدین با کودک، همراهی نمایند، تلویزیون و لامپ ها باید خاموش باشد و هیچ گونه صدا و یا عامل تحریک نماینده دیگری وجود نداشته باشد، کودکی که در آغوش یکی از والدین با قصه می خوابد، دچار کابوس های شبانه نمی گردد و صبح که از خواب برمی خیزد بدخلقی نمی نماید و آرامش بیشتری دارد. بچه ها تا خاتمه 2سالگی با به دهان بردن اشیا، به شناسایی دنیای خود می پردازند و این امر درباره همه بچه ها طبیعی است، عظیمسالان، در این دوره سنی باید مراقبت بیشتری از کودک به عمل آورند تا مواد و اشیای خطرناک را وارد دهانش نکند.

وابستگی کودک به شیشه نیز تا خاتمه 4سالگی امری طبیعی است اما برای پیشگیری از بروز بدشکلی های دندان ها و فک، عظیم کردن سوراخ پستانک توصیه می گردد. در خاتمه ذکر این نکته لازم است که راهنمایی انرژی کودک به سمت بازی های هدف دار و ماساژ بدنش قبل از خواب و همچنین استفاده از شربت های روغن ماهی (امگا3) در افزایش آرامش او مفید است.

یکی از راه های آرام کردن کودک بازیگوش صحبت کردن با اوست .

بچه ها بازیگوش حرف زدن را دوست دارند. در صحبت کردن با بچه های بازیگوش دقت کنید روی رفتار او متمرکز باشید.

هرگز به فرزندتان نگویید تو بچه بدی هستی! بگویید: ناراحت می شوم وقتی به حرفم گوش نمی دهی!

رعایت کردن نکات زیر می تواند طریقه سخن گفتن شما با فرزندتان را متحول کند:

برای صحبت کردن با او وقت صرف کنید و به او اهمیت دهید.

در او حس مثبت ایجاد کنید (برای تمیز کردن آشپزخانه به کمکت احتیاج دارم)

بین حرف او نپرید (اگر این کار را کردید، حتما بعدش عذرخواهی کنید)

به او بگویید بین حرف شما نپرد (اگر این کار را کرد با صبوری، تذکر دهید)

با ادب حرف زدن را به او آموزش دهید (بگویید خوش صحبتی برایش احترام می آورد)

زمانی که با او صحبت می کنید، فقط به او نگاه کنید و به چیز دیگری توجه نکنید.

برایش لوازم جدید بخرید

مطمئنا کودک 3 ساله شما عاشق سه چرخه اش است، اما این سه چرخه می تواند مانع رشد او گردد. برای او یک دوچرخه با چرخ های کمکی بخرید. همچنین برای او حلقه هولا، فریزبی، راکت تنیس کوچک، اسب پلاستیکی و توپ هایی در اندازه های مختلف بخرید. علاوه براین ممکن است بخواهید برای کودک تان دستگاه پخش موسیقی مخصوص به خودش را بخرید تا هر زمان که دوست داشت با موسیقی موردعلاقه اش برقصد.

باهم بازی کنید

دفعه بعد که به پارک رفتید اسکیت یا بادبادکی را که او بتواند به پرواز دربیاورد با خود ببرید. در خانه تظاهر کنید که با یک قلمو و سطل آب مشغول رنگ زدن دیوار بیرونی خانه تان هستید یا با حباب دنبال کودک تان کنید. هنگامی که به خاطر شرایط آب وهوایی مجبور هستید در خانه بمانید، بازی هایی انجام دهید که باعث تحرک کودک گردد.

برای کنترل کودک به او رشوه ندهید

یکی از اقداماتی که می تواند باعث ساکت کردن بچه ها گردد، جایزه دادن یا به عبارتی رشوه دادن به اوست. به عنوان مثال وقتی که در مهمانی هستیم و فرزندمان شلوغ می نماید به او بگوییم:

اگر ساکت باشی، برات یه اسباب بازی می خرم!

این مدل جایزه دادن ها، تقریبا هیچ تفاوتی با تنبیه کودک ندارد! زمانی که شما به عنوان والد تصمیم می گیرید فرزندتان را با یک رشوه، ساکت کنید، او می آموزد که با سر و صدا کردن و یا رفتارهای ناهنجار می تواند به مقصد خود برسد. در این صورت است که به مرور زمان، فرزندتان از کنترل خارج خواهد شد.

فراموش نکنیم که بچه ها تاب و تحمل نشستن و ساکت بودن را برای مدت های طولانی ندارند و معمولا به همین دلیل است که در مهمانی های عظیمترها، حوصله شان سر می رود و باعث آزار خودشان و اطرافیانشان می شوند.

بچه های شیطون را درک کنید!

در صورتیکه رفتار کودک غیر قابل کنترل است، اولویت دادن به ایمنی، راهکاری است که باید در پیش گرفته گردد! در این روش، درگیری ها با کودک، به حداقل می رسد و می توانید انرژی خود را بر مسائل مهم تر متمرکز کنید.

برای بیشتر بچه ها ساکت نشستن و کنجکاوی نکردن، خیلی سخت است!

اشیا را بر اساس اولویت دادن بر ایمنی کودک، طبقه بندی کنید! مثلا تا زمان عظیم شدن کودک، به حدی که بتواند ارزش گلدان را درک کند و برای آن احترام قائل گردد، آنرا در جعبه ای بسته بندی و در زیرزمین یا انباری نگهداری کنید.

مراقب غذای کودک باشید

شیرینی به تنهایی نمی تواند باعث فعالیت بیش ازحد گردد، اما مطالعات نشان می دهند که خوردن آب نبات و نوشیدنی های شیرین با معده خالی باعث افزایش فعالیت بچه ها می گردد. همچنین مهم است که کافئین را که یک محرک در نوشابه ها، چای و شکلات است، از تغذیه بچه ها حذف کنید. کودک شما به طور طبیعی انرژی کافی دارد و احتیاجی به دریافت انرژی از مواد شیمیایی نیست.

هنرمند درون کودک را بیرون بیاورید

مینا و دختر 5 ساله اش سارینا پیش از اینکه برای گردش به باغ وحش بروند، با استفاده از کاغذ یک باغ وحش کاغذی در خانه شان درست کردند. مینا می گوید دخترش عاشق نقاشی کردن حیواناتی است که به آنها علاقه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26920

به "چگونه کودک پر انرژی خود را آرام کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کودک پر انرژی خود را آرام کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید