کارآفرینی تندرستی، تفریح

به گزارش مجله سلو بلاگ، سارا جعفرزاده ـ خبرنگار:اهالی تکه پانزدهم پایتخت در هفته های اخیر شاهد افتتاح 15 طرح مختلف شهری با حضور شهردار تهران بودند.

کارآفرینی تندرستی، تفریح

بهره برداری از این طرح ها نویدبخش روزهای خوب است که کیفیت زندگی در جغرافیای منطقه 15 را ارتقا می بخشد. طرح هایی از جمله افتتاح مرکز کارآفرینی شکوفا که باعث رشد اشتغالزایی برای اقشار کم درآمد در منطقه شد. باز شدن درهای مرکز باغچه حواس به روی بچه ها نابینا و کم بینای منطقه که روزنه امیدی را دردل خانواده هایشان باز کرد. جانمایی 20 خانه دوچرخه در منطقه که فرهنگ استفاده از دوچرخه را در میان شهروندان نهادینه خواهد نمود و بازگشایی خیابان ناصری که بعد از سال ها دسترسی شهروندان را به معابر اطراف امکان پذیر می نماید. افتتاح استخر و سونای افسریه که نخستین مجموعه آبی مجهز در این محله به شمار می رود و موجب افزایش سرانه های ورزشی و تفریحی منطقه شده است. در این گزارش بعضی از مهم ترین طرح های گشایش یافته را معرفی نموده ایم.

  • ارتقای زندگی شهروندان

از زمان حضور مدیریت شهری فعلی در منطقه 15 شاهد پیشرفت در حوزه های مختلف عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و... محله ها بوده ایم. افتتاح بیش از 46 طرح مهم شهری در سال گذشته گواه این مدعاست. از ابتدای سال جاری تاکنون هم طرح های مختلفی در منطقه به بهره برداری رسیده که مهم ترین آنها افتتاح خط 6 مترو در منطقه 15 است. اکنون می توان گفت دغدغه اصلی مدیریت شهری منطقه 15 ارتقای کیفیت زندگی در این منطقه است. وحیدرضا محمدی شهردار منطقه15 دراین باره می گوید: تمام کوشش من و همکارانم در شهرداری منطقه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است. با توجه به اینکه بخشی از منطقه بافت فرسوده دارد سعی نموده ایم در تمام محله ها با توجه به احتیاجهای شهروندان طرح های مختلف را برنامه ریزی و در نهایت افتتاح کنیم. افتتاح 15 طرح مهم از جمله مرکز کارآفرینی شکوفا، استخر و سونای افسریه جنوبی، باغچه حواس و بازار میوه و تره بار فجر بعضی از اقداماتی است که با کوشش شبانه روزی گروه اجرایی منطقه محقق شده است.

  • آموزش و اشتغال در مرکز شکوفا

    یکی از دغدغه های مسئولان منطقه، اشتغالزایی برای شهروندان است. در بعضی از محله های منطقه 15 اقشار کم برخوردار زندگی می نمایند و در این شرایط مدیران منطقه همت خود را برای توانمندسازی و اشتغال آنها به کار گرفته اند. از همین رو مرکز آموزش و اشتغالزایی شکوفا را در سوله ای به مساحت هزار و 800 مترمربع ایجاد نموده اند و قرار است در این مرکز لباس مردانه با استفاده از آخرین تکنولوژی دستگاه های دوزندگی فراوری گردد. این مرکز امکانات مختلف از جمله خط فراوری پیراهن و شلوار مردانه با استفاده از آخرین تکنولوژی، دستگاه های دیجیتال خیاطی، محیط کارگاهی، فروشگاه عرضه البسه فراوریی، رستوران، استراحتگاه، سرویس بهداشتی، فضای باز و... دارد. در این مرکز شرایط اشتغال برای 200 نفر فراهم شده و شهروندان می توانند ضمن آموزش، مشغول کار شوند. مرکز آموزش و اشتغالزایی شکوفا با همکاری شهرداری تهران و بخش خصوصی ایجاد شده است. این مرکز در بزرگراه امام رضا(ع)، بعد از میدان آقانور، ورودی شهرک رضویه، لاین کندرو، مقابل مددسرای خاوران نهاده شده است.

  • باغچه حواس خانه ای برای روشندلان

افزایش سرانه های خدماتی در منطقه موضوعی است که مدیریت شهری بر آن تأکید ویژه دارد و این موضوع را با افتتاح چند مرکز از جمله مرکز تفریحی شیرین دخت و باغچه حواس به اثبات رسانده است. طرح باغچه حواس مرکزی است که با هدف توجه و ارائه خدمات به بچه ها و نوجوانان نابینا و کم بینای منطقه ایجاد شده که به عنوان خانه دوم بچه ها نابینا، مکانی برای گذران اوقات فراغت، یادگیری و آموزش است. این مرکز در زمینی به مساحت 500 مترمربع ساخته شده و امکانات مختلفی از جمله اتاق موسیقی، اتاق مهارت آموزی، اتاق نور، اتاق بازی و... دارد. در این مرکز استادان و مربیان، داوطلبانه به بچه ها موضوعات مختلفی چون زبان انگلیسی، موسیقی، مهارت های ارتباطی و... را آموزش می دهند. تمام امکانات این مرکز رایگان در اختیار بچه ها نابینای منطقه 15 قرار می گیرد. این مرکز در محله افسریه، بین 15 متری سوم و چهارم، خیابان سوری نهاده شده است.

  • تفریح در مجموعه استخر افسریه جنوبی

تابستان سال جاری تابستان به یاد ماندنی برای اهالی محله افسریه جنوبی است. تابستانی داغ با چاشنی شنا در استخر افسریه جنوبی که افتتاح این مجموعه اتفاق خوبی برای اهالی این محله است. با توجه به تراکم بالای جمعیت محله افسریه جنوبی، این مجموعه مجهز آبی در زمینی به مساحت 2 هزار و 800 مترمربع و عرصه ای برابر با هزار و 550 مترمربع بنا ساخته شده است. این مجموعه به امکانات مختلف از جمله استخر عمیق، استخر کم عمق، سونای خشک و بخار، جکوزی، سرویس بهداشتی، بوفه، پارکینگ و... مجهز است و به عنوان نخستین مجموعه آبی محله افسریه جنوبی فعالیت می نماید و با توجه به اینکه به تازگی افتتاح شده، پیش بینی می گردد علاوه بر اهالی محله افسریه، اهالی محله های مجاور هم از امکانات این مجموعه استفاده نمایند. این مجموعه فاخر مطابق با استانداردهای روز ساخته شده است.

  • ایجاد پهلوگاه ایستگاه مترو بعثت

    شبکه حمل ونقل عمومی در منطقه 15 با سرعت بالایی روبه گسترش است. از توسعه ناوگان اتوبوسرانی، تاکسی و مترو گرفته تا ایجاد جهت دوچرخه سواری. با توجه به وجود چند ایستگاه از خط 6 مترو در منطقه تصمیماتی برای ایجاد پهلوگاه تاکسیرانی در مجاور ایستگاه مترو بعثت گرفته شده و این حرکت با توجه به اینکه مسافران هنگام خروج از مترو احتیاج دارند تا با وسیله نقلیه مناسب به مقصد خود برسند، بسیار مطلوب تلقی می گردد و از همین رو ایجاد پهلوگاه مجاور مترو در دستور کار شهرداری نهاده شد. در حال حاضر این پهلوگاه در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع نهاده شده و دارای 4 خط تاکسی به جهتهای افسریه، مسعودیه، مشیریه و رضویه است و یک دستگاه اتوبوس هم به مقصد شهرک شهید بروجردی مسافران را جابه جا می نماید. با ایجاد این پهلوگاه دسترسی شهروندان به حمل ونقل عمومی افزایش می یابد و تردد آنها ایمن تر می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6993

به "کارآفرینی تندرستی، تفریح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی تندرستی، تفریح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید