کارت الکترونیکی گردشگران خارجی آماده شد ، آمارهای جدید رئیس سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون اصل 90

به گزارش مجله سلو بلاگ، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهارات علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه با این کمیسیون را تشریح کرد.

کارت الکترونیکی گردشگران خارجی آماده شد ، آمارهای جدید رئیس سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون اصل 90

خبرنگاران: محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس اضافه نمود: سازمان میراث فرهنگی برای ورود سرمایه به کشور تمهیداتی در نظر گرفته است از جمله اینکه برای تسهیل در خرید و سیاحت گردشگران خارجی، کارت الکترونیکی صادر می گردد.

وی اضافه نمود: رئیس سازمان میراث فرهنگی در این جلسه اعلام نمود به زودی به ازای پرداخت ارز، کارت های الکترونیکی در اختیار گردشگران خارجی قرار می گیرد تا بتوانند در ایران خرید نمایند و در انتها سفر باقیمانده اعتبار کارت را به صورت ارز درخواستی دریافت نمایند که این موضوع ظرف یک ماه آینده عملیاتی می گردد.

محمدرضا امیرحسنخانی در ادامه درباره بعضی دستاوردهایی که رئیس سازمان میراث فرهنگی در این جلسه به آنها اشاره نموده است گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی در این جلسه تاکید نمود که تا پیش از این برای دریافت مجوز یک هتل بیش از یک سال زمان لازم بوده و روند استعلام بسیار طولانی بوده است اما در حال حاضر به گفته مونسان این مدت به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه نمود: به گفته رئیس سازمان میراث میزان ورود گردشگر خارجی به کشور در 4 ماهه نخست سال جاری 50 درصد افزایش داشته و 180 هزار میلیارد تومان از محل ورود گردشگران درآمد داشته ایم.

امیرحسنخانی با اشاره به تهیه سند توسعه گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی گفت: مقرر شد این اقدامات مجددا توسط سازمان میراث فرهنگی آنالیز و گزارش جدیدی به مجلس ارائه گردد تا کمیسیون پس از تکمیل، آن را در اختیار رئیس مجلس قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به ابلاغ تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امیدواریم تشکیل این وزارتخانه در مدیریت میراث فرهنگی چالش ایجاد نکند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه میراث فرهنگی یک دستگاه فرابخشی است گفت: وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی از مهمترین دستگاه های کمک رسان به میراث فرهنگی و گردشگری هستند که امیدواریم با تبدیل این سازمان به وزارتخانه، اختیارات موثرتری پیدا کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: چمدان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7698

به "کارت الکترونیکی گردشگران خارجی آماده شد ، آمارهای جدید رئیس سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون اصل 90" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت الکترونیکی گردشگران خارجی آماده شد ، آمارهای جدید رئیس سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون اصل 90"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید