کوربین، جانسون را تهدید کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایسنا نوشت: رهبر حزب اپوزیسیون بریتانیا تاکید نمود، بوریس جانسون با رای عدم اعتماد زودهنگام در دولتش روبرو خواهد شد که ممکن است به عزل او از مقام نخست وزیری و برگزاری انتخابات جدید بینجامد. جانسون اما قصد اعلام انتخابات زودهنگام ندارد.

کوربین، جانسون را تهدید کرد

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا گفته است پس از بازگشت مجلس از تعطیلات تابستانی خواهان رای عدم اعتماد به دولت بوریس جانسون، نخست وزیر تازه کار بریتانیا می گردد تا از بریگزیت بدون توافق جلوگیری کند.

کوربین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید نمود، حزب کارگر به زودی و در زمان مناسب خواهان رای گیری می گردد. او گفته است، هر کار لازمی برای توقف بریگزیت بدون توافق انجام خواهد داد.

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت: اینطور به نظر می رسد که آقای نخست وزیر قصد توافق ندارند. عدم توافق مساله ای واقعا جدی است. این امر روی قیمت غذا، تامین دارو، تجارت و سرمایه گذاری تاثیر می گذارد و مستقیما ما را به سمت آن توافق تجاری باب میل دونالد ترامپ می کشاند که دوست دارد با بوریس جانسون به آن برسد.

کوربین اضافه نمود: زمانی که احساس کنیم پیروز می شویم و زمانی که اطمینان حاصل کنیم این دولت اجازه نمی یابد بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد، رای عدم اعتماد را ارائه می کنیم.

بوریس جانسون اما گفته است قصد برگزاری انتخابات جدید ندارد. او با بیان اینکه رای دهندگان به حد کافی رای داده اند، تاکید نمود: مردم بریتانیا در انتخابات 2015 شرکت کردند، رفراندوم 2016 را داشتند و با انتخابات دیگری در 2017 روبرو شدند. مردم از ما می خواهند درخواستشان را اجرایی کنیم و این برای ما همان خروج از اتحادیه اروپاست. آخرین گزینه من اعلام انتخابات زودهنگام است.

دولت جانسون با اکثریت یک کرسی در مجلس بریتانیا حضور دارد و این سوال مطرح است که آیا او می تواند بدون یک انتخابات سراسری دیگری برای مدت زمان طولانی جان سالم به در ببرد یا خیر. در همین حال، 27 شریک عضو اتحادیه اروپا با درخواست های جانسون برای گشایش دوباره توافق خروج موافقت نکرده اند. نمایندگان کشورهای عضو در نشست روز دوشنبه در بروکسل مجددا تاکید نمودند که توافق بریگزیت قابلیت مذاکره دوباره را ندارد. سخنگوی بوریس جانسون به خبرنگاران گفته است، بریگزیت تحت هر شرایطی در تاریخ 31 اکتبر اجرایی خواهد شد.

310 310

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6919

به "کوربین، جانسون را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوربین، جانسون را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید