شروع مطالعات نجات بخشی تکیه معاون الملک از نفوذ آبهای زیرزمینی

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرمجموعه تاریخی تکیه معاون الملک کرمانشاه از شروع مطالعات طرح نجات بخشی تکیه از نفوذ آبهای زیرزمینی اطلاع داد.

شروع مطالعات نجات بخشی تکیه معاون الملک از نفوذ آبهای زیرزمینی

علیرضا برشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به مشکل نفوذ آب و نم زدگی دیوارهای تکیه معاون الملک در زمستان سال گذشته، اظهارکرد: در این رابطه شرکت آب منطقه ای کرمانشاه باهمکاری شرکت مشاوره ای گاماسیاب از چند روز پیش کار مطالعات نجات بخشی تکیه و جلوگیری از نفوذ آبهای زیرزمینی به آن را آغاز نموده است.

به گفته مدیرمجموعه تاریخی تکیه معاون الملک این مطالعات ظرف چندماه آینده به همراه طرح عملیاتی آن توسط شرکت مشاور ارائه خواهد شد.

برشاهی در ادامه بابیان اینکه کار مرمت تکیه معاون الملک از محل اعتبارات سال 96 در سه فاز آغاز گردیده، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کاشی های تکیه معاون الملک طی چند دهه گذشته دستخوش آسیب و جابجایی هایی گردیده اند، کار مطالعه، مستندنگاری و مرمت کاشی ها را در این بنای تاریخی آغاز نموده ایم.

وی اضافه نمود: در این راستا یک شرکت مشاوره ای متخصص در حوزه بناها و کاشی های تاریخی کار مستندنگاری کاشی های تکیه را با دوربین های بسیار پیشرفته ای انجام می دهد.

برشاهی اضافه نمود: متاسفانه آسیب دیدگی جدی برخی از کاشی ها باعث احتمال وقوع خطر ریزش در فضاهایی از تکیه گردیده، لذا درحال جداسازی، تسطیح و مرمت آنهاهستیم.

وی همچنین از انجام کار مرمت بخش هایی از بنای تکیه اطلاع داد و گفت: کار مرمت حمام قدیمی و اختصاصی تکیه را از دو سال گذشته طی فاز های مختلف انجام داده ایم و درحال حاضر نیز درحال انجام است.

وی با بیان اینکه طی عملیات مرمت در تکیه معاون الملک فضاهای ناشناخته ای از این بنا کشف گردیده، گفت: بزودی کارمرمت این فضاهای جدید را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم در نوروز 98 آن را به بهره برداری رسانده و آماده بازدید گردشگران کنیم.

این مسئول اعلام کرد: از دیگر اقدامات درحال انجام در تکیه معاون الملک بروز رسانی سرویس های بهداشتی آن است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1234

به "شروع مطالعات نجات بخشی تکیه معاون الملک از نفوذ آبهای زیرزمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مطالعات نجات بخشی تکیه معاون الملک از نفوذ آبهای زیرزمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید