انتقاد به عملکرد روابط عمومی شهرداری کرج، مسائل اقتصادی شفاف گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رحیم خستو در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به ارسال نامه ای به شهردار کرج با موضوع ارسال گزارش عملکرد اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، اظهار کرد: اقدامات شورای شهر و شهرداری آنطورکه باید نمود پیدا نکرده و منعکس نمی گردد.

انتقاد به عملکرد روابط عمومی شهرداری کرج، مسائل اقتصادی شفاف گردد

وی با تأکید بر اینکه رابطه بین شورا و شهرداری کرج و بدنه اجتماعی به نوعی قطع شده است، گفت: از سویی دیگر بعضی فعالان رسانه ای نسبت به عملکرد روابط عمومی شورا و شهرداری کرج نقدهای دارند که نشان از وجود اشکالاتی است که باید موردبررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج بابیان اینکه با مسئولان مربوطه صحبت کردیم و وعده دادند که اشکالات رفع گردد درحالی که چنین نشده و میزان نقدها بیشتر شده است.

خستو با تأکید بر اینکه شاید بعضی کمبودها درزمینهٔ امکانات و تجهیزات موردنیاز روابط عمومی شهرداری وجود دارد، گفت: در این خصوص باید به شورای شهر توضیحات شفافی ارائه گردد، اگر اشکالاتی در نوع اجرا وجود دارد باید حل گردد، اگر موضوع تقویت تجهیزات این حوزه است، بیان گردد.

وی با اشاره به اینکه در متن نامه خواهان ارائه لیست اموال و امکانات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج شده ایم، گفت: نیروهای شاغل این بخش گاهی اوقات در خصوص کمبود تجهیزات ازجمله دوربین گلایه مند هستند، باید این موضوع روشن گردد، از طرفی درگذشته فعالیت مرکز رادیویی دیجیتال در شهرداری کرج وجود داشته که در حال حاضر قطع شده است.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه خواهان ارائه توضیحات درباره از دسترس خارج شدن آدرس اینترنتی پایگاه خبری شهرداری کرج هستیم، گفت: چندی پیش نیز با قطع فعالیت این پایگاه خبری غافلگیر شدیم که مدتی بعد دوباره فعالیت آن از سر گرفته شد، مسئولان مربوطه باید در این خصوص توضیح بدهند.

خستو بابیان اینکه به صورت شفاهی با مدیر روابط عمومی شهرداری کرج صحبت هایی داشته ام، گفت: هنوز به طور کتبی جواب این نامه برای شورای شهر کرج ارسال نشده است، اما مدیر روابط عمومی شهرداری از طرح این پرسش ها استقبال نموده و اعلام نموده است که در خصوص آن جوابگو خواهد بود.

وی در بخش دیگری به لزوم ارائه گزارش شهرداری کرج درباره تعداد نفرات شاغل در حوزه اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج، میزان تحصیلات و تخصص این افراد، گفت: در سیستم شهرداری کرج نیروی های حرفه ای حوزه روابط عمومی شاغل هستند اما محل فعالیت این نیروها در ساختمان مرکزی شهرداری نیست و ما به دنبال دلایل این موضوع هستیم.

روابط عمومی شهرداری کرج یک سویه عمل می نماید

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه باید معین گردد که چرا نیروهای حرفه ای روابط عمومی در سطح مناطق و یا سازمان ها پخش شده و در یکجا متمرکز نیستند، گفت: اگر این افراد در یک نقطه و در ساختمان مرکزی شهرداری متمرکز شوند می توانیم انتظار داشته باشیم که یک گفتمان مطلوب که موردنظر شهرداری و شورا است فراوری گردد و یک کانال ارتباطی با مردم فعال باشد.

خستو اضافه کرد: روابط عمومی قرار نیست تنها یکسوی عمل نموده و انعکاس دهنده حرف مسئولان شهرداری و یا شورای شهر باشد بلکه باید لینک مناسبی میان رسانه ها و مردم با مدیریت شهری باشد، اما در حال حاضر این روینمودها در سیستم روابط عمومی شهرداری کرج وجود ندارد و به گونه ای اقدام می گردد که تنها به درج عکس و خبر بسنده می نمایند و ارزش خبری و میزان بر عملکرد شهرداری و شورای شهر مدنظر نیست.

وی درباره میزان تحصیلات شاغلان حوزه روابط عمومی شهرداری کرج، گفت: با افراد شاغل در این حوزه آشنایی دارم، باز تأکید می کنم اگر نیروهای توانمند و متخصص شهرداری در این حوزه مشغول به کار شوند و فعالیت نمایند می توانیم با تشکیل یک اتاق فکر روابط عمومی به فراوری محتوا مناسب بپردازیم که متأسفانه در حال حاضر چنین نیست.

ارسال نامه به شهردار

عضو شورای شهر کرج با این توضیح که ارتباط و تعامل قوی روابط عمومی شهرداری کرج با روابط عمومی های فعال در سطح مناطق و سازمان های شهرداری نیز اهمیت بالایی دارد، اضافه کرد: بعضی مواقع یک اقدام مهمی در یک سازمان انجام می گردد که تنها با انعکاس آن از سوی سازمان مربوطه نمی توان اطلاع رسانی کافی انجام داد و این وظیفه روابط عمومی شهرداری مرکز است که اطلاع رسانی لازم را انجام دهد، اما این لینک ها در حال حاضر برقرار نیست.

خستو در خصوص اینکه چقدر زمان برای جوابگویی شهرداری کرج در این مورد مدنظر قرار داده شده است، گفت: به طورمعمول وقتی در قالب طرح سؤال نامه ای به شهرداری ارسال می گردد، 10 تا 15 روزه باید جوابگو باشند.

لازم به ذکر است در متن نامه ارسالی به شهرداری کرج آمده است؛ توضیحی از عملکرد اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج شامل توضیح کامل فعالیت ها، گزارش بودجه و صورت های اقتصادی مربوط به سال های 1396 و 1397، صورت اموال و امکانات تخصصی این حوزه، گزارش مربوط به نفرات مشغول در این بخش شامل تعداد، تحصیلات و تخصص افراد و همچنین دلیل از دسترس خارج شدن آدرس اینترنتی پایگاه خبری شهرداری کرج را طی گزارشی به شورای شهر اعلام کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2688

به "انتقاد به عملکرد روابط عمومی شهرداری کرج، مسائل اقتصادی شفاف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد به عملکرد روابط عمومی شهرداری کرج، مسائل اقتصادی شفاف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید