باشگاه خبرنگران جوان گزارش می دهد؛ تسهیلات جدیدی که اقتصاد کشور را پویا می نماید، بیمه شرکت های دانش بنیان راهی برای فرار از ترس ورشکستگی

به گزارش مجله سلو بلاگ، به تازگی برای یاری به شرکت های دانش بنیان و به حرکت درآمدن چرخ های اقتصاد کشور تسهیلات بیمه ای برای شرکت های دانش بنیان درنظرگرفته شده است.

باشگاه خبرنگران جوان گزارش می دهد؛ تسهیلات جدیدی که اقتصاد کشور را پویا می نماید، بیمه شرکت های دانش بنیان راهی برای فرار از ترس ورشکستگی

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ امروز بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان برای رشد سریع شان و همچنین به حرکت درامدن چرخ های اقتصادی کشور اهمیت بسیاری پیدا نموده است و به اعتقاد بسیاری از متخصصان شرکت های دانش بنیان می توانند اقتصادی کشور را درمان نمایند به رشد و پیشرفت آن یاری نمایند.

چندسالی است که حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در کشور انجام می گیرد و سال 92 قانون مصوبب دانش بنیان به تصویب رسید.

ابتدای امر و در سال 92 شاید تعداد شرکت های دانش بنیان به انگشتان دست هم نمی رسید اما امروز بیش از 3000 و هفتصد شرکت در ایران فعالیت می نمایند و بسیاری از محصولاتی را که در گذشته مجبور بودیم از کشورهای دیگر خریداری کنیم و در داخل مرزها می سازند.

رشد شرکت های دانش بنیان به یاری بسته های خدماتی

بیش از 120 خدمت برای یاری به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در نظر گرفته شده است و تمامی آنها در راستای تسهیل فعالیت های دانش بنیان است 120 خدمتی که البته گاهی اوقات سخت به شرکت ها داده می گردد و یا به طور کلی فراموش می شوند اما تدوین شده اند و به نام شرکت ها هستند.

یکی از جدیدترین خدمت هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت های دانش بنیان و همچنین استارتاپ ها در نظر گرفته بحث بیمه محصولات آنها و انعقاد تفاهم نامه با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس این تفاهم نامه شرکت های دانش بنیان و همچنین استارتاپ ها می توانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوند و دیگر ترسی نسبت به خرابی محصول شان و ورشکستگی پشت آن نداشته باشند زیرا بیمه نامه برای محصولات آنها صادر می گردد و اگر زمانی محصولی که از سوی شرکت ها و استارتاپ ها فراوری می گردد به مشکل بخورد بیمه ضررهای مالی آن را جبران می نماید.

از ایده تا عمل محصولات استارت آپی تحت حمایت بیمه

علیرضا دلیری معاون جذب سرمایه و توسعه مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصاحبه با خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ درباره بیمه جدید برای شرکت های دانش بنیان گفت: برای حمایت از محصولات دانش بنیان و همچنین ایده استارت آپ ها با بیمه مرکزی تفاهم نامه ای را به امضا رسانده ایم.

معاون جذب سرمایه و توسعه مدیریت معاونت علمی با بیان اینکه این بیمه جدید تمرکز خود را روی محصولات استارت اپی قرار داده است اظهار کرد: شرکت های بزرگ دانش بنیان می توانند برای فعالیت های خود بیمه نامه های عادی را دریافت نمایند اما در گذشته این بیمه ها به استارتاپ ها تعلق نمی گرفت که اکنون طی خدمتی جدید محصولات استارت آپی از ایده تا عمل بیمه می شوند.

وی ادامه داد: بیمه محصول برای استارتاپ ها یعنی از همان ابتدا که ایده اولیه به ذهن خطور می نماید تا زمانی که محصول ساخته و روانه بازار می گردد تحت بیمه نامه های مخصوص قرار می گیرد.

دلیری با اشاره به اهمیت حضور بیمه برای محصولات دانش بنیان گفت: اگر یک استارت آپ یا شرکت دانش بنیان هنگام ساخت محصول خود با مشکل روبرو گردد بیمه نامه حمایت مالی خود را انجام می دهد و پول محصول را به صاحب شرکت پرداخت می نماید.

رشد اقتصادی در گرو ازبین رفتن بروکراسی اداری

البته به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد بیمه نامه های مخصوص برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها احتیاج به زیرساخت های بسیاری دارد؛ زیرساخت هایی که بتوانند به فعالیت دانش بنیانی و شرکت ها یاری نمایند و به سبب به حرکت درامدن چرخ های اقتصادی کشور گردد.

لازمه حمایت از شرکت های دانش بنیان و همچنین استارتاپ ها از سوی تمامی مسئولان مطرح می گردد و آنها همواره در صحبت های خود به این موضوع تأکید می نمایند؛ از معافیت های مالیاتی و گمرکی گرفته تا تسهیل خدمات سربازی و صدور بیمه نامه های خاص از جمله تسهیلاتی است که برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در نظر گرفته شده است و اگر تمامی آنها به درستی و طی مراحل قانونی و به دور از هرگونه بروکراسی اداری به شرکت های دانش بنیان تعلق گیرد می توان مشاهده رود اقتصادی بسیار بود.

باید دید که قانون جدید بیمه ای که برای کاهش ریسک شرکت های دانش بنیان و یاری به فراوری محصولات دانش بنیان به وجود آمده است چه مقدار مثبت است و چه تعداد شرکت دانش بنیان می توانند از آن بهره مند شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1667

به "باشگاه خبرنگران جوان گزارش می دهد؛ تسهیلات جدیدی که اقتصاد کشور را پویا می نماید، بیمه شرکت های دانش بنیان راهی برای فرار از ترس ورشکستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه خبرنگران جوان گزارش می دهد؛ تسهیلات جدیدی که اقتصاد کشور را پویا می نماید، بیمه شرکت های دانش بنیان راهی برای فرار از ترس ورشکستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید