تعهدات وزارت نیرو به مجلس عملی می گردد، انتقال آب توام با صرفه جویی

به گزارش مجله سلو بلاگ، رضا اردکانیان در مصاحبه با خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که از تعهدات وزارت نیرو در زمان رأی اعتماد مجلس چه میزان محقق گردیده است، ابراز داشت: آنچه که به نمایندگان درگرفتن رای اعتماد گفته شد برنامه چهارساله بوده است که طبیعتاً در یک سال اول باید سهم آن عملیاتی گردیده باشد.

تعهدات وزارت نیرو به مجلس عملی می گردد، انتقال آب توام با صرفه جویی

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط آبی کشور که در سال 96 و 97 شاهد بودیم یکی از کم بارش ترین سال ها طی 50 سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و خدا را شاکریم به تایید بخش عمده ای از ناظران و خود مردم علیرغم همه چالش های موجود تابستان را با روسفیدی به اتمام رساندیم و لذا برنامه ریزی داریم تا سال پیش رو به شکل بهتری مدیریت گردد.

وزیر نیرو ضمن بیان اینکه با یاری مجلس می کوشیم تا طرح های آب رسانی شهری و روستایی در بودجه سال 98 سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد، ابراز داشت: در موضوع مدیریت آب چگونگی مصرف در اولویت قرار گرفته است و در بحث کشاورزی، شرب، بهداشت و صنعت می کوشیم تا با همکاری دستگاه های مسئول توجه بیشتری به چگونگی مصرف آب در مناطق خشک و نیمه خشک که کشور ما در آن واقع گردیده است صورت گیرد.

اردکانیان در ادامه توضیح داد: طرح های تامین آب نظیر شیرین کردن آب دریاها یا انتقال بین حوزه ای اگر توام با اصلاح شیوه های مصرف نباشد آن طرح ها در آینده نزدیک رافع مسائل ما نخواهد بود.

وی اضافه نمود: با توجه به رشد مصرف، چنانچه برای آن تدبیر نگردد و در کشاورزی به دنبال اصلاح روش های کشت و مناسب آبیاری نباشیم مسائل جدی خواهیم داشت لذا امیدواریم با همکاری همه عوامل در بخش های مصرف بتوانیم از این منبع حیاتی استفاده بهینه تری را داشته باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1124

به "تعهدات وزارت نیرو به مجلس عملی می گردد، انتقال آب توام با صرفه جویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهدات وزارت نیرو به مجلس عملی می گردد، انتقال آب توام با صرفه جویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید