ساخت سیستم ایرانی برای یاری به اکتشاف معادن مس و طلا

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک شرکت داخلی توانست با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی سیستم اسپکترومتر پرتابل گاما که در اکتشاف معادن مس، روی، فسفات و طلا کاربرد دارد را بسازد و تا 40 درصد ارزانتر از مشابه خارجی آن، این محصول را روانه بازار کند.

ساخت سیستم ایرانی برای یاری به اکتشاف معادن مس و طلا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سید مهدی حمیدزاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره سیستم اسپکترومتر پرتابل گاما که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ساخته شده است، گفت: مهندسان شرکت ما توانسته اند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی این سیستم را که در زمینه اکتشاف معادن و مشخص زون پتاسیک زمین و همچنین پایش محیطی پرتویی کاربرد دارد، فراوری نمایند.

به گفته وی، در ابتدا 25 نمونه از این دستگاه فراوری کردیم اما در حال حاضر به حدود 40 دستگاه رسیده است.

حمیدزاده همچنین به ثبت اختراع سیستم اکتشاف و پایش محیطی نیز اشاره و گفت: این سیستم در اکتشاف معادن مس، روی، فسفات، طلا کاربرد دارد و با توجه به اینکه این محصول یک دستگاه صنعتی و در عین حال گران قیمت است بنا به درخواست و سفارش مشتری ساخته می گردد.

وی درباره برابری این دستگاه با انواع مشابه خارجی آن گفت: قیمت اولیه دستگاه در زمان فراوری نسبت به مشابه خارجی بالاتر بود اما در حال حاضر قیمت دستگاه حدود 35 تا 40 درصد نسبت به نمونه خارجی کمتر شده است و از نظر کیفیت نیز خیلی بهتر از نمونه خارجی عمل می نماید.

حمیدزاده با اشاره به اخذ استاندارد CE (استاندارد اتحادیه اروپا) برای سیستم اسپکترومتر پرتابل گاما از اردیبهشت ماه سال 97، به چشم انداز شرکت متبوع خود برای ورود این محصول به بازار جهانی اشاره و بیان کرد: هدف گذاری اولیه ما برای صادرات، کشورهای همسایه و منطقه هستند که ان شالله در سال آینده انجام خواهد شد اما در خصوص صادرات به سایر کشورها، پیگیر ثبت برند در خارج از کشور هستیم تا از این طریق اقدام به صادرات کنیم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان در خصوص میزان اشتغال زایی این شرکت دانش بنیان نیز گفت: 15 نفر به صورت مستقیم در شرکت مشغول به فعالیت هستند. البته بر اساس سیاست گذاری اولیه شرکت، کارهای خدماتی مثل رنگ کاری و مونتاژ، برون سپاری می گردد که از این طریق نیز حدود 50 نفر مشغول به کار شده اند.

وی درباره دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: ما جز اولین شرکت هایی بودیم که از صندوق تسهیلات دریافت کردیم و در سرانجام تسویه اقساط نیز طبق قولی که ابتدا داده بودند مبلغی به عنوان خوش حسابی به ما برگردانده شد.

حمیدزاده در سرانجام گفت: زمانی که تسهیلات را دریافت کردیم کشور دچار نوسانات ارزی بود؛ به همین دلیل، این تسهیلات خیلی به شرکت یاری کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2830

به "ساخت سیستم ایرانی برای یاری به اکتشاف معادن مس و طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سیستم ایرانی برای یاری به اکتشاف معادن مس و طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید