شاهد مهاجرت معکوس به مناطق محروم هستیم

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مجید حسین زادگان عصر دوشنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پنج پروژه در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه انجام درست پروژه های زیرساختی آب، برق و گاز می تواند منجر به توسعه گردد، از جمله اهداف ایجاد این زیرساخت ها را اشتغال زایی، افزایش بهره وری و مهاجرت معکوس بویژه در مناطق محروم و در حال توسعه مانند شهرستان سوادکوه دانست.

شاهد مهاجرت معکوس به مناطق محروم هستیم

وی با بیان اینکه برای اولین بار، در سه دهه اخیر، تسهیلات ارزان قیمت در قالب سامانه کارا و بهین یاب عرضه می گردد، بر استفاده از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال تأکید کرد و اضافه نمود: در این شرایط اقتصادی ما راهی به جز فراوری نداریم.

حسین زادگان با اشاره به اهمیت وجود تناسب میان انتخاب طرح های شغلی معرفی گردیده و جغرافیای مناطق، گفت: منطقه سوادکوه به دلیل اقلیم و جغرافیای آن بیشتر مستعد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری بوم گردی و دامداری است.

وی با انتقاد از شیوه های سنتی افتتاحیه ها و اطلاع رسانی عملکرد دولت، حضور مردم بویژه نسل جوان پرسشگر را در این مراسم ها به منظور آگاهی آنها از عملکرد نظام به صورت عملیاتی ضروری دانست و اضافه نمود: در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری ضروری است تا اقدامات انجام گردیده به اطلاع مردم برسد.

حسین زادگان با بیان اینکه نگاه آمریکا بر این است که اقدام عملی آنها موجب ایجاد بحران در کشور ما می گردد، اضافه نمود: اما با حمایت مردمی همه تحریکات قومی و تحریم اقتصادی منجر به شکست گردیده است و مردم، این دوران سخت را تحمل نموده اند چرا که می دانند این انقلاب و نظام ثمره خون شهدا است.

وی با تأکید بر اطلاع رسانی اقدامات انجام گردیده، گفت: سال جاری به نسبت سال های گذشته کمتر دچار اختلاف بوده ایم و همه جناح ها پای کار آمدند و اقدامات را بیان کردند چرا که همه ما سوار بر یک کشتی هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اهمیت اقدام در حوزه اقتصادی، ادامه داد: هر چند در دوره ای هستیم که انتظار مردم بیشتر در حوزه اقتصادی است اما ضرورت انجام پروژه های جدید در حوزه اجتماعی و فرهنگی کمتر از حوزه اقتصادی نیست.

این مسئول با بیان اینکه دولت در ایجاد اشتغال و افزایش فراوری ملی تبعیضی قائل نگردیده و ملاک بر اساس توان کارآفرینی است، اضافه نمود: دولت تسهیلات مناسبی را در حوزه های صنعت، کشاورزی و خدمات به افراد جویای کار و توانمند در ایجاد اشتغال می دهد و در اعطای تسهیلات توجه ویژه ای به مناطق روستایی و محروم داشته و تسهیلات با بهره بانکی پایین را برای افزایش توان مردم این مناطق در نظر گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران کوشش دولت در اعطای تسهیلات به طرح های زودبازده و خرد را امری در جهت بازخورد سریع نتیجه این اقدامات به مردم دانست و اضافه نمود: مردم اثرات مثبت این طرح ها را به نسبت طرح های کلان زودتر مشاهده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مردم باید به این باور برسند که اشتغال تنها اشتغال دولتی نیست، گفت: مردم در هر حوزه ای توان و ظرفیت اشتغال دارند، وارد کار شوند و دولت نیز بستر لازم را برای آنها فراهم می نماید.

حسین زادگان افزایش مناسبات و ارتباط با کشورهای همسایه، حضور هیئت های مختلف اقتصادی و عقد تفاهم نامه فی مابین را عاملی برای تحول اقتصادی مازندران دانست و از جمله آنها به افزایش ارتباط با ولگاگراد روسیه در راستای ارتباط اقتصادی بیشتر اشاره نمود.

به گزارش خبرنگاران، در چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان سوادکوه، پروژه های افتتاح گازرسانی به 11 روستای خانقاه پی سوادکوه با هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد تومان، بهره برداری از ساختمان اداره بنیاد شهید سوادکوه با هزینه ای حدود یک میلیارد و 100میلیون تومان، افتتاح پمپ بنزین شهرداری پل سفید با هزینه ای حدود دو میلیارد تومان، افتتاح خانه هلال شهری پل سفید با هزینه حدود 200میلیون تومان و کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی شهر زیراب با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 349

به "شاهد مهاجرت معکوس به مناطق محروم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد مهاجرت معکوس به مناطق محروم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید