عقب نشینی آمریکا و معافیت تحریمی یک کشور دیگر

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایرنا نوشت: تارنمای بلومبرگ به نقل از مقام های مطلع گزارش داد که کره جنوبی و هند درباره طرح کلی معافیت این کشورها از تحریم های آمریکا علیه ایران با واشنگن به توافق رسیده اند.

عقب نشینی آمریکا و معافیت تحریمی یک کشور دیگر

به گزارش بلومبرگ، مقام های آسیایی مطلع از موضوع گفتند که کره جنوبی و هند پیرامون طرح کلی توافقی درباره معافیت از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و امکان تداوم واردات نفت از این کشور با واشنگتن به توافق رسیده اند. به گفته این مقام ها که نامشان ذکر نشده، هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده و بعید است پیش از اجرایی شدن تحریم های نفتی واشنگتن علیه ایران در 5 نوامبر (3 آبان) اعلانی در این باره صورت گیرد. پیشتر نیز روزنامه اکونومیک تایمز به نقل از مقام های مطلع هندی اطلاع داد آمریکا موافقت نموده است تا به این کشور در خصوص تحریم های ایران معافیت دهد. یک مقام هندی که نامش از سوی این روزنامه ذکر نشده است گفت: هند و آمریکا به صورت گسترده در خصوص معافیت از تحریم های ایران به توافق رسیده اند. هند در مقایسه با سال گذشته (27-8) واردات نفت خود از ایران را تا 35 درصد کاهش خواهد داد. این کاهش قابل توجه است.

آمریکا پیشتر اعلام نمود که تنها به کشورهایی معافیت خواهد داد که واردات نفت خود از ایران را به صورت قابل توجهی کاهش دهند. هند در سال 27-8 حدود 22 میلیون تن بشکه نفت خام از ایران وارد کرد و قصد داشت در امسال 28-9 این واردات را به 3 میلیون بشکه نفت خام افزایش دهد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه امسال خروج کشورش از برجام را اعلام نموده و تحریم های لغو شده علیه ایران را بازگرداند. دور دوم تحریم های آمریکا که شامل تحریم های نفتی است از 3 آبان اجرایی می گردد. کاخ سفید پیشتر در یک عقب نشینی دیگر عدم قطع دسترسی ایران از سیستم جهانی سوئیفت را نیز پذیرفت.

493

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1595

به "عقب نشینی آمریکا و معافیت تحریمی یک کشور دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی آمریکا و معافیت تحریمی یک کشور دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید