نمایشگاه عکس های تاریخی و نسخ خطی هورامی در دانشگاه تهران برپا شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، نمایشگاه مجموعه ای شامل بیش از 300 عکس تاریخی و تصاویر نسخ خطی دیواندره شناسی و هورامان شناسی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با حضور مفاخر، مدیران و دانشجویان افتتاح شد.

نمایشگاه عکس های تاریخی و نسخ خطی هورامی در دانشگاه تهران برپا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، اولین نمایشگاه عکس های تاریخی و نسخ خطی هورامی کردستان با عنوان میراث ماندگار کردستان فرهنگی در گستره ایران فرهنگی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه به تلاش مظهر ادوایی و سیف الله کرمی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برپا شد.

در این نمایشگاه مجموعه ای شامل بیش از 300 عکس تاریخی و تصاویر نسخ خطی دیواندره شناسی و هورامان شناسی موجود است.

بخشی از عکس ها از مجموعه های شخصی و بخشی هم از آرشیو کتابخانه زاکسن آلمان تهیه شده اند که شامل زندگی عشایری، مشاغل، اقلیت های دینی (کلیمی و مسیحی)، سران طوایف و تفنگچی ها می شوند.

تصاویر نسخ خطی هم شامل نسخه های منظوم تاریخی، دینی، حماسی به زبان هورامی اند و بیشتر از کتابخانه های داخلی مانند کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس، دانشگاه تهران، گلپایگانی و کتابخانه های خارج از ایران مانند کتابخانه دولتی برلین، کتابخانه بریتانیا، کتابخانه ملت ترکیه، کتابخانه کپنهاگ دانمارک و بنکه ژین اقلیم کردستان و برخی هم از تصاویر نسخ شخصی انتخاب شده اند.

این نمایشگاه با همکاری دانشگاه تهران، پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان، اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان، دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان برگزار گردید.

سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه در مورد اهمیت، نقش و صندلی عکسهای تاریخی و نسخ خطی در شناخت بهتر و دقیق تر از تاریخ و زندگی گذشتگان در اولین نمایشگاه عکس های تاریخی و نسخ خطی هورامی کردستان، سخنرانی کرد.

این نمایشگاه تا 14 آذر برپا خواهد بود و همچنین دومین نمایشگاه عکس های تاریخی و نسخ خطی هورامی کردستان هم از تاریخ 24 تا 28 آذر در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1989

به "نمایشگاه عکس های تاریخی و نسخ خطی هورامی در دانشگاه تهران برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه عکس های تاریخی و نسخ خطی هورامی در دانشگاه تهران برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید