کارگاه بین المللی آموزشی مقاوم سازی بناهای تاریخی برگزار می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، کارگاه بین المللی آموزشی مقاوم سازی بناهای تاریخی با حضور کارشناسان بین المللی 28 و 29 مهرماه امسال در تالار اجتماعات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می گردد.

کارگاه بین المللی آموزشی مقاوم سازی بناهای تاریخی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کارگاه آموزشی مقاوم سازی بناهای تاریخی با حضور مدرسان بین المللی ایکوموس و ایسکارسا برای کارشناسان ستادی و استانی در تهران برگزار می گردد.

سیدهادی احمدی مدیرکل دفتر بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با اعلام این خبر گفت: این کارگاه بین المللی آموزشی با هدف افزایش سطح علمی کارشناسان نسبت به موضوع حفاظت، مرمت و مقاوم سازی در بناهای تاریخی کشور برگزار می گردد.

او گفت: با توجه به تجارب موفقی که در جهان وجود دارد کوشش گردیده تا در کارگاه مقاوم سازی بناهای تاریخی از تجربیات کارشناسان برجسته جهان استفاده کنیم تا با استفاده از انتقال دانش و تجربیات موجود از کمترین خطا در مرمت آثار تاریخی استفاده کنیم.

مدیر کل دفتر حفظ، احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی ادامه داد: در ایران نیز تجربیات موفقی در حوزه مرمت وجود دارد که قرار است در این کارگاه آموزشی با کارشناسان جهانی به اشتراک گذاشته گردد. این درحالی است که کارشناسان حوزه مرمت و حفاظت نیز با طرح پرسش و مباحث کارشناسی می توانند به برطرف برخی از مسائل و سوالات خود بپردازند.

احمدی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که قرار است در این کارگاه آموزشی صورت گیرد، بازدید میدانی از تعدادی بناهای شاخص است که با حضور کارشناسان داخلی و خارجی و با رعایت جنبه های اصالت و مبانی نظری مرمت کوشش خواهیم کرد تا به بهترین شیوه مرمت در این بناهای شاخص دست پیدا کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 900

به "کارگاه بین المللی آموزشی مقاوم سازی بناهای تاریخی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه بین المللی آموزشی مقاوم سازی بناهای تاریخی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید