امپراتور ژاپن سه شنبه تاج و تخت را واگذار می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، ژاپن در تدارک برای برگزاری مراسم رسمی کناره گیری امپراتور آکیهیتو در روز سه شنبه آینده به منظور شروع امپراتوری پسر بزرگ وی شاهزاده ناروهیتو است.

امپراتور ژاپن سه شنبه تاج و تخت را واگذار می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نخستین مورد از کناره گیری یک امپراتور از تاج و تخت در خاندان امپراتوری ژاپن در دو قرن اخیر محسوب می گردد.

مقام های ژاپن در تدارک برای برگزاری جشن های مربوط به این رخداد در سراسر این کشور هستند و ژاپنی هایی که به سخت کوشی معروف اند به همین مناسبت یک تعطیلات بی سابقه 10 روزه خواهند داشت.

شاهزاده ناروهیتو 59 ساله پسر بزرگ آکیهیتو، یک روز بعد از آنکه پدرش در روز سه شنبه از امپراتوری کنار برود، در مراسمی رسمی نشان های سلطنتی شامل یک آینه باستانی و شمشیر و جواهر سلطنتی را دریافت خواهد نمود.

با روی کار آمدن امپراطتور جدید دوران فعلی در ژاپن موسوم به دوران هیسی که از ژانویه 1989 در اوج شکوفایی مالی ژاپن شروع شده بود خاتمه یافته و دوران امپراتوری جدیدی به نام دوره ریوا به معنی هارمونی زیبا شروع می گردد.

آکیهیتو که محبوب ژاپنی ها است و 85 سال سن دارد سال 2016 با اعلام ناگهانی تصمیم اش برای کنار رفتن از امپراتوری به دلیل سالخوردگی باعث تعجب ژاپنی ها شد. او مدتی است که به بیماری سرطان مبتلا بوده و تحت جراحی قلب نیز قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4350

به "امپراتور ژاپن سه شنبه تاج و تخت را واگذار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امپراتور ژاپن سه شنبه تاج و تخت را واگذار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید