نکات سفر به وارنا

به گزارش مجله سلو بلاگ، حقایقی کلی و نکات سفر به وارنا

قبل از اینکه خود را برای سفر به این شهر آماده کنید، بهتر است که اطلاعات کلی راجع به وارنا بدانید. در نکات سفر به وارنا و در مجله گردشگری خبرنگاران سعی می کنیم تا اطلاعات عمومی شما را راجع به این شهر بالا ببریم. وارنا سومین شهر عظیم بلغارستان و قرار گرفته در منطقه ساحلی در کنار دریای سیاه است و جمعیت ساحلی نزدیک به 300 هزار نفر دارد. قدیمی ترین گنجینه جهان در این جهان پیدا شده است. شهر نکروپولیس مکانی در وارنا است که قدیمی ترین سکه ها، جواهرات و اسلحه های جهان با قدمتی نزدیک به 4600 سال قبل از میلاد در آن کشف شده است.

نکات سفر به وارنا

در وارنا کجا اقامت داشته باشید

در نکات سفر به وارنا یادآور می شویم که انتخاب محل هتل و اقامت بسیار وابسته به فصلی دارد که به این شهر سفر می کنید. به طور مثال اگر در ماه های سرد سال مانند پاییز و زمستان به این شهر سفر می کنید، دلیلی ندارد که هتل خود را در کنار ساحل انتخاب کنید. در این زمان، بهتر است که هتل خود را در نزدیکی مرکز شهر انتخاب کنید. برای ماه های گرم سال، ترجیحا هتل خود را در نزدیکی سواحل معروف وارنا مانند ساحل گلدن سندز (ساحل شن های طلایی) انتخاب و رزرو کنید.

خوشبختانه سفر به وارنا به عنوان یک مقصد اروپایی احتیاج به هزینه زیادی ندارد و قیمت تور وارنا بلغارستان نیز در سطح مناسبی است که می تواند در صرفه جویی هزینه ها به شما یاری کند.

  • این شهر در قرن ششم قبل از میلاد با نام اودسوس تاسیس شد.
  • نام مستعار وارنا: پایتخت دریایی بلغارستان
  • واحد پول وارنا: لف بلغاری (لو)
  • زبان مردم: بلغاری
  • هزینه حمل و نقل عمومی از فرودگاه تا مرکز شهر 1 لف است، در حالی که اگر تاکسی بگیرید 10 لف باید بپردازید.

حمل و نقل در وارنا

یکی از نکات سفر به وارنا چگونگی گشت و گذار و رفت و آمد در شهر است. در کل این شهر، از سیستم حل و نقل عمومی خوبی برخودار بوده و به راحتی می توانید با اتوبوس های عمومی سطح شهر خود را به جاذبه های وارنا در بلغارستان برسانید. در این شهر دو نوع اتوبوس معمولی و اتوبوس های بزرگتر (تریلری) برای جابه جایی افراد وجود دارد. در این شهر به دنبال مترو و قطار نگردید. هزینه یک بار سوار شدن به اتوبوس های شهری 1 لف است. در حالی که اتوبوس هایی که مسافران و گردشگران را به سمت گلدن سندز می برند، 3 لف هزینه دارند.

یکی دیگر از روش ها برای گشتن در شهر، تاکسی است. تاکسی تلفنی هایی به نام های امگا با شماره تلفن 388888-052 و ترانسریومف با شماره تلفن 644444-052 از بهترین تاکسی تلفنی های وارنا هستند. قیمت این تاکسی ها از 0.99 لف آغاز می گردد. همچنین برای هر کیلومتر راستا هزینه معین 0.79 لف را دریافت می نمایند. قیمت و کرایه تاکسی ها در ساعات بعد از 11 شب بیشتر محاسبه می گردد.

نکاتی راجع به زندگی شبانه در وارنا

اگر در شب های گرم تابستان قصد سفر به بلغارستان و این شهر ساحلی دارید، در نکات سفر به وارنا پیشنهاد می دهیم که خود را برای تفریحات شبانه این شهر آماده کنید. بسیاری از جاذبه های شهر، با نورپردازی های زیبا در شب دیدنی تر و عاشقانه تر می شوند. بسیاری از کافه ها تا ساعت 5 صبح به افراد و گردشگران خدمات رسانی دارند. در این زمان کافه های نزدیک ساحل، حال و هوای متفاوت تری به نسبت کافه های درون شهر دارند.

انتخاب بهترین زمان سفر به وارنا

برای اینکه حسابی از سفر به بلغارستان و در نهایت وارنا، لذت کافی را برده باشید، می بایست بهترین زمان سفر به وارنا را به درستی انتخاب کنید. بسیاری از گردشگران سعی می نمایند تا در فصل پاییز و هنگامی که از گرمای هوا کاسته می گردد به دیدن این شهر بروند. همچنین در این زمان قیمت بیشتر اتاق ها در این هتل، ارزان تر بوده و هزینه های سفر شما پایین تر خواهد آمد. به طور مثال می توانید اتاقی عالی با هزینه اقامت یک شب 75 دلار پیدا کنید که 35 درصد کمتر از هزینه رزرو هتل در فصل تابستان است.

اما اگر می خواهید از تمام جاذبه های تفریحی وارنا حداکثر استفاده و لذت را داشته باشید، بهترین زمان سفر به وارنا، تابستان خواهد بود. زمانی که اوج تفریحات ساحلی و گشت و گذار در اطراف شهر است. هر چند که قیمت هتل ها و اجاره ها بالا می رود. در این فصل، پارک های ساحلی مانند سی گاردن پر از جمعیت شهر و البته گردشگران وارنا می گردد. در کل در نکات سفر به وارنا به شما فصل تابستان و ماه های می تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) را پیشنهاد می دهیم که زندگی شبانه و ساحلی بیشتر جریان دارد.

نکات متفرقه درباره سفر به وارنا

مردم وارنا، مردمی بسیار شوخ طبع و خوش هستند. از معاشرت با مردم این شهر، لذت خواهید برد.

در کجا می توان ارزان ترین رستوران ها را یافت؟ تقریبا در هر کجای شهر می توان یک رستوران و کافه ارزان پیدا نمود. به دنبال رستوران های کوچک و فست فودها در خیابان های فرعی شهر بگردید.

برای ایمنی بیشتر در سفر در مناطق توریستی و مطرح شهر باقی بمانید و از رفتن به محله هایی که نمی شناسید و دور از مرکز شهر است، خودداری کنید.

منبع: sologuides.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15542

به "نکات سفر به وارنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به وارنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید